Domov SPRÁVY News Nový patent: Keď sa nebudete rozprávať, auto vám pustí reklamu

Nový patent: Keď sa nebudete rozprávať, auto vám pustí reklamu

Foto: startstop.sk, Jakub Suplata

V dnešnom svete sa reklame len tak nevyhnete. Ford podal nový patent, ktorý by mohol priniesť a vylepšiť tento “úžasný zážitok” do vášho auta.

Patent FoMoCo používa cieľ, trasu, rýchlosť, polohu histórie cestovania, premávku a ďalšie údaje na určenie typu reklám, ktoré sa zobrazia posádke, a koľko sa ich zobrazí na rôznych obrazovkách vozidla. Dokonca aj okolnosti ako typ cesty, po ktorej vodič jazdí, či sa nachádza na mestskej ulici alebo na diaľnici, môžu určiť počet reklám, ktoré uvidí. Výrobca to však bude podrobne sledovať.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Automobilka vyhodnotí, ako používatelia interagujú s reklamami, čo môže zahŕňať údaje z rozhovorov v aute. Cieľom odpočúvania je „pochopiť toleranciu používateľa voči počtu konkrétnej reklamy“.

Odposluch konverzácií

Systém by mohol počúvať dialóg medzi cestujúcimi a znížiť počet reklám počas rozhovorov alebo prehrať zvukovú reklamu, keď je v kabíne ticho. Taktiež systém môže počúvať kľúčové slová alebo frázy, ktoré označujú cieľovú destináciu vodiča. Pomocou týchto informácií bude môcť vozidlo začať zobrazovať relevantné reklamy. Znie to ako nočná mora ochrany osobných údajov.

Foto: Ford

Jednou zo skvelých vecí na online reklamách je to, že často pomáhajú svojim používateľom dotovať množstvo online služieb, webových stránok a iných digitálnych priestorov, vďaka čomu sú prístupné zadarmo alebo takmer zadarmo. Na tomto je postavený celý obchodný model Google, ktorý svojim používateľom poskytuje prístup k e-mailu, textovému spracovaniu, cloudovému úložisku a ďalším softvérovým službám na prvý pohľad zadarmo. V skutočnosti však užívatelia poskytujú svoje dáta a údaje.

Foto: Google
Zmluva s diablom

Používatelia v prípade Googlu aspoň niečo dostanú. Ak by reklamný systém Fordu dotoval mesačné platby za auto alebo poplatky za predplatné, mohla by tu byť aspoň nejaká výhoda, ale zdá sa, že automobilka môže svoje zisky navýšiť o ľudí, ktorí platia 40 000, 50 000 a viac eur za nové auto.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Všetci pevne veríme, že to začne a aj skončí patentom. Len čas ukáže či budú budúce vozidlá Ford platiť za seba prostredníctvom reklám, alebo aké výhody tento nápad prinesie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBez rešpektu k Ferrari. Kupé V12 s pohonom zadných kolies je ľahšie ako BMW M4
Nasledujúci článokEV FireSafe: Elektromobily sú bezpečné, počet ich požiarov je mizivý