Mimoriadne obľúbený Ford Kuga prešiel výrazným faceliftom. Je ľahko rozpoznateľný zvonku, ale vnútri prišli zmeny, ktoré nemusia potešiť každého. Ďalej je tu samonabíjací hybridný pohon, ktorým chce Ford nahradiť naftu.
Zásadné zmeny na vozidle Ford Kuga sú v prednej časti, ktorá nasleduje nový dizajnový jazyk. Pôsobí svalnatejšie a lepšie nadväzuje na zadnú časť, ktorá prešla oveľa menšou omladzovacou kúrou. Logo sa presunulo na masku chladiča. Pred ním sa nachádzajú aktívne žalúzie, ktoré prispievajú k rýchlejšiemu ohrevu motora. Pochvalu si zaslúžia skutočné koncovky výfuku.
Oslňovaniu kamionistov je koniec
Svetlomety sú teraz štandardne full-LED, ale k dispozícii sú aj Matrix LED svetlá. Tie zvládajú precízne vyrezávať okoloidúce vozidlá a zaujímavým prvkom je inteligentný režim diaľkových svetiel, ktorý automaticky tlmí ľavú stranu, aby neoslňoval kamionistov na diaľnici.
Malé veľké zmeny
Interiér na prvý pohľad síce vyzerá, že koncepčné prešiel iba drobnými zmenami, avšak čím viac sa rozhliadate, tým je očividnejšie, že zmien je viac. Predovšetkým je to nový 13-palcový digitálny prístrojový štít, ktorý ponúka množstvo konfigurácií a informácií. Nový stredový displej má uhlopriečku 13,2 palca a, čo je dôležité, integruje ovládanie klimatizácie. Aj keď systém je intuitívny, animácie pri ovládaní teploty pôsobia zbytočne. Chválime, že klimatizáciu máte neustále na spodnej lište systému a taktiež ostalo zachované otočné koliesko pre zmenu hlasitosti.
Interiér pôsobí kvalitne, pričom nové obklady dverí a povrchy sú príjemné na dotyk. Ford Kuga Hybrid ST Line X ponúka prémiové AGR sedadlá s ortopedickým certifikátom, ktoré sú elektricky nastaviteľné v 8 smeroch. Zíde sa pamäť pre tri rôzne profily.
Hybrid potiahne 2,1 tony
Ford Kuga Hybrid využíva 2,5-litrový štvorvalec, ktorý pracuje v efektívnom Atkinsonovom cykle a má najvyšší výkon 152 k. V kombinácii s elektromotorom dosahuje celkový výkon pohonnej sústavy 183 koní. V meste udržuje spotrebu medzi 5,5 až 6,2 l/100 km, na okreskách je spotreba 5,6 l. Iba na diaľnici sme dosiahli 8,9 l/100 km. Chod hybridného systému je vďaka novej eCVT prevodovke až prekvapivo hladký, bez nepríjemného mixér efektu. Pozitívom celého ústrojenstva je výborná ťažná kapacita 2,1 tony pre brzdený príves, čo je najvyššia hodnota v triede. Nechýba ani tradične skvelý podvozok, podporený úpravami pre verziu ST Line.
Pohon všetkých štyroch kolies je tu skutočne iba na extra stabilitu pri nepriaznivých poveternostných podmienkach. Okrem upozornenia v návode, že sa terénu máte vyhnúť, to pocítite aj na vlastnej koži. Pri prvom prekrížení sa dostanete na limit pohonu. Na druhú stranu, väčšinu bežných situácii zvládne určite lepšie než hybrid s pohon iba predných kolies. Tiež kvitujeme, že nedošlo k negatívnemu ovplyvneniu spotreby.
Bohatá základná výbava, ale aj vyššia cena
Základná verzia Titanium s hybridom AWD začína na cene 35 090 €, čo je v porovnaní s konkurenciou vyššie číslo. Avšak zahŕňa množstvo štandardných prvkov, ktoré konkurencia ponúka až za príplatok. Napríklad parabolické full-LED svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, bezkľúčové štartovanie i zadnú parkovaciu kameru.
Testovaná verzia ST Line X stojí od 39 790 €. Okrem vizuálnych úprav ponúka lepšie AGR sedadlá a prémiový audiosystém Bang & Olufsen. Testovaný model, vybavený pohonom všetkých štyroch kolies, sa vyšplhal na cenu 47 120 €, čím sa dostáva k tým najdrahším autám neprémiovej kategórie. Pri novej Kuge ale platí, že ani pri základnej výbave nedostanete holé bosé auto, ale naopak výborne jazdiace priestranné SUV, ktoré s hybridom pod kapotou ponúka slušné spotreby, okrem diaľnice, kde treba počítať s vyšším číslom.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Ford Kuga HEV |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 2488 cm3 |
Max. výkon | 134 kW/183 k |
Max. krútiaci moment (spaľovací motor) | 200 Nm |
Palivo | benzín+elektrina |
Pohon | FWD |
Prevodovka | eCVT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 615 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 882 mm |
Výška | 1 651 mm |
Rázvor | 2 711 mm |
Objem palivovej nádrže | 54 l |
Objem batožinového priestoru | 553 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,3 s |
Maximálna rýchlosť | 196 km/h |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 5,5 l/100 km |
Diaľnica | 8,9 l/100 km |
Okresky | 5,6 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 26 990 € |
Cena testovanej verzie | 47 120 € |