Domov SPRÁVY News AKTUÁLNE: Slovensko je v hre o ďalšiu automobilku

AKTUÁLNE: Slovensko je v hre o ďalšiu automobilku

leapmotor slovensko
Zdroj: Leapmotor (úprava redakcie)

Závod koncernu Stellantis v Trnave je údajne v hre o možnosť vyrábať čínsky elektromobil značky Leapmotor. Informuje o tom agentúra Reuters.

Podľa dvoch zdrojov agentúry Reuters značka Leapmotor zrušila plán na výrobu druhého modelu elektrického vozidla v poľských Tychách. Namiesto toho manažment zvažuje využitie závodu Stellantis v nemeckom Eisenachu, ktorý vyrába automobily značky Opel alebo závod v Trnave. Na Slovensku by tak mohol vznikať elektrický crossover B10. Stellantis a Leapmotor odmietli správu komentovať. K posunu vo výrobných plánoch došlo údajne po tom, čo čínska vláda odporučila výrobcom automobilov, aby zastavili veľké investície v európskych krajinách, ktoré podporovali uvalenie dodatočných ciel na elektrické vozidlá vyrobené v Číne. Slovensko aj Nemecko hlasovali proti uvaleniu ciel. Naopak, Poľsko patrí medzi 10 členov Európskej únie, ktorí podporili rozhodnutie uvaliť clá až do výšky 45 % na dovážané elektrické vozidlá vyrobené v Číne. Elektrický crossover B10 bol predstavený na parížskom autosalóne minulý mesiac.

Leapmotor B10. Foto: Leapmotor

Leapmotor

Nadnárodný automobilový koncern Stellantis v októbri 2023 oznámil investíciu vo výške okolo 1,5 miliardy eur do čínskeho výrobcu lacných elektrických vozidiel Leapmotor. Za túto sumu získal Stellantis 21 % akcií čínskej spoločnosti. Dohoda zahŕňala aj vytvorenie Leapmotor International, spoločného podniku (podiel 51:49) pod vedením Stellantisu, s výhradnými právami na export a predaj vozidiel Leapmotor mimo Čínu. Táto dohoda by mala byť obojstranne výhodná. Stellantisu umožní konkurovať na európskom trhu cenovo dostupnými elektrickými vozidlami z Číny a spoločnosť Leapmotor zvýši predaj svojich vozidiel mimo domovskú krajinu.

Spoločnosť Leapmotor založil v roku 2015 Jiangming Zhu, podnikateľ v sektore hi-tech a automotive. Od počiatočných konceptov dokáže automobilka uviesť do výroby produkčný automobil v priebehu 18 až 24 mesiacov. Kým v roku 2019 automobilka predala za rok len 1000 vozidiel, v roku 2023 to bolo už viac ako 144-tisíc. Od roku 2019 Leapmotor v Číne predal viac než 400-tisíc elektromobilov.

Ako prvé uvádza Stellantis v Európe na trh modely C10 a T03, nasledovať bude práve elektrický crossover B10. Viac sme o týchto vozidlách písali TU.

TEST: Mercedes-AMG GT 63 - je toto najlepší športiak od Mercedesu?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 41

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJReuters
Predchádzajúci článokKinder F1 – 6 jazdcov do 22 rokov pred bránami sezóny 2025
Nasledujúci článokGigantický nákup Bratislavy? Po meste bude jazdiť “Mega-Električka”

1 COMMENT

  1. Ďalší argument pre tvrdenie , že Slovensko sa tak skoro nedostane na úroveň vyspelého Západu!!!!

Comments are closed.