Ako prvý model limitovaného radu Mythos oslávil Mercedes-AMG PureSpeed svoju svetovú premiéru v rámci veľkej ceny Formuly 1 v Abú Zabí. Úplne otvorené dvojmiestne vysokovýkonné vozidlo bez strechy a čelného skla je poctou pretekárskemu športu a ponúka výnimočný jazdný zážitok.
Dizajn modelu Mercedes-AMG PureSpeed sa vyznačuje kombináciou nízkej siluety, dlhej kapoty motora a výrazne smerom nadol pretiahnutej prednej časti s vytvarovaným žraločím nosom. Predná časť sa podobá vozidlu Mercedes‑AMG ONE vďaka širokému otvoru na prívod vzduchu a nápisu AMG, ako aj tmavo pochrómovanej hviezde Mercedes. Súčasťou je aj aerodynamicky optimalizovaná kapota motora. Rozsiahla detailná práca tímu zodpovedného za aerodynamiku sa prejavuje na malých, čiastočne priehľadných deflektoroch na prednej časti a na stranách, ktoré vpredu zabraňujú prieniku rušivých vzduchových turbulencií k vodičovi a spolujazdcovi. Mercedes preto tvrdí, že aj bez čelného skla bude jazda príjemná.
Aerodynamicky optimalizované sú aj veko batožinového priestoru a zadný difúzor. Ich tvar zohľadňuje chýbajúcu strechu. Dizajn 21-palcových hliníkových kovaných diskov dotvára obloženie z uhlíkových vlákien na prednej a zadnej náprave. Zadné obloženie je kompletne uzavreté, čo znižuje odpor vzduchu. Predné je otvorené s cieľom optimalizovať prúdenie vzduchu v prednej časti vozidla a chladenie bŕzd. Vpredu sú pneumatiky s rozmermi 275/35 R 21, vzadu zasa 305/30 R 21.
Technológie z F1
Ďalším vrcholom je systém Halo, ktorý na vozidle nahrádza obvyklý A-stĺpik. Tento prvok je inšpirovaný kráľovskou triedou motoristického športu. Systém Halo je od roku 2018 súčasťou každého vozidla F1. Chráni hlavu vodiča pri nehodách. Bezpečnostný systém v modeli Mercedes‑AMG PureSpeed pozostáva zo stabilného oblúka z oceľovej rúry, ktorý je pevne vidlicovito spojený s konštrukciou holej karosérie vozidla. Aerodynamicky optimalizovaný konštrukčný diel rovnakou mierou chráni oboch cestujúcich. Z toho dôvodu sa rozvetvenie nachádza až za cestujúcimi. Systém ochrany pred prevrátením vozidla okrem toho zahŕňa dva pevné oblúky na ochranu pri prevrátení, ktoré sú ukryté pod aerodynamickými vydutinami. Aj tie sú súčasťou štruktúry holej karosérie.
K autu aj prilby
Mercedes k vozidlu pridáva aj dve aerodynamicky optimalizované prilby, ktoré boli špeciálne navrhnuté a vyrobené pre vozidlo Mercedes-AMG PureSpeed. Sú nalakované vo farbe karosérie a ich súčasťou je komunikačný systém Intercom. Ten umožňuje nerušenú komunikáciu medzi vodičom a spolujazdcom aj počas rýchlej jazdy. Navyše možno so systémom Intercom prepojiť smartfóny: cez reproduktory v prilbe možno aj telefonovať a počúvať hudbu.
Plachta proti dažďu a 15 reproduktorov
Ďalším atraktívnym prvkom interiéru sú individuálne analógové hodiny navrhnuté značkou IWC Schaffhausen. Sú tradične umiestnené uprostred prístrojovej dosky v telese v tvare slzy v lesklej čiernej farbe na podstavci z kompozitu z uhlíkových vlákien. Celé je to navrhnuté tak, že sa zdá, akoby sa hodiny vznášali. Ušľachtilý merač času sa vyznačuje ciferníkom typickým pre PureSpeed s kosoštvorcami AMG. Pre maximálnu čitateľnosť za súmraku alebo v tme je ciferník osvetlený.
Špičkový 3D audiosystém Burmester s 15 reproduktormi a systémovým výkonom 1 170 wattov umožňuje autentický zvukový zážitok ako na letnom festivale pod holým nebom. Na ochranu zaparkovaného vozidla pred poveternostnými vplyvmi ako dážď a búrka je súčasťou sériovej výbavy ochranná plachta proti vplyvom počasia. Ponad interiér vrátane systému Halo sa naťahuje tradičným spôsobom a upevňuje sa na podbehy kolies. Každý zákazník navyše získa na mieru navrhnutú interiérovú autoplachtu AMG v špecifickom vyhotovení PureSpeed.
Nekompromisný osemvalec
Dynamický pohon a excelentné hodnoty jazdného výkonu poskytuje 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo s maximálnym výkonom 430 kW (585 k) a maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 3,6 sekundy, maximálna rýchlosť je 315 km/h. Súčasťou je legendárny zvuk motora AMG V8, ktorý možno v modeli PureSpeed zažiť ešte bezprostrednejšie. PureSpeed je tiež vybavený aktívnym riadením zadnej nápravy. V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h), alebo v rovnakom smere (pri rýchlosti viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém tak umožňuje agilné a zároveň stabilné jazdné vlastnosti.
PureSpeed vznikne v limitovanej sérii 250 kusov. Každý z nich už pozná svojho majiteľa. Obstarávaciu cenu Mercedes taktne zamlčal.