Domov SPRÁVY News Porsche 911 Carrera S má vyšší výkon, ale nie spojkový pedál

Porsche 911 Carrera S má vyšší výkon, ale nie spojkový pedál

Porsche 911 Carrera S
Foto: Porsche

V rámci modelového radu Carrera vypĺňa Porsche medzeru medzi 911 Carrera a 911 Carrera GTS T-Hybrid modelom 911 Carrera S. Jeho pohonné ústrojenstvo teraz dosahuje výkonové úrovne, ktoré boli predtým vyhradené pre GTS predchádzajúcej generácie. Športové auto je dostupné vo verziách Coupé a Cabriolet. 

Trojlitrový dvakrát preplňovaný šesťvalcový boxer bol zásadne vylepšený. Výsledkom je zvýšenie výkonu na 353 kW (480 k) s krútiacim momentom 530 Nm, čo v porovnaní s predchodcom predstavuje nárast o 22 kW (30 k). Na dosiahnutie tohto zvýšeného výkonu a lepšej účinnosti (čím klesli emisie), Porsche namontovalo nové turbodúchadlá a optimalizovalo chladenie plniaceho vzduchu. Porsche 911 Carrera S teraz dizajnovo vychádza z modelov 911 Turbo predchádzajúcej generácie. Carrera S Coupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 308 km/h. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňová dvojspojková prevodovka PDK. 7-stupňový manuál z ponuky vypadol.

Porsche 911 Carrera S
Foto: Porsche

Brzdy z GTS a riadenie zadnej nápravy

Porsche výrazne vylepšilo štandardnú výbavu. Tá teraz zahŕňa 20-palcové kolesá vpredu a 21-palcové vzadu, športový výfukový systém so striebornými koncovkami a Porsche Torque Vectoring Plus. Brzdy preberá z GTS – používa červené brzdové strmene a kotúče s priemerom 408 mm vpredu a 380 mm vzadu. Za príplatok sú k dispozícii karbón-keramické brzdy a športový podvozok PASM, ktorý má o 10 milimetrov nižšiu svetlú výšku v kombinácii s riadením zadných kolies. Optimalizovaná bola tiež hydraulika tlmičov. Riadenie je v kombinácii s riadením zadnej nápravy priamejšie a upravená je aj kinematika prednej nápravy.

Porsche 911 Carrera S
Foto: Porsche

Štandardom je čierne kožené čalúnenie sedadiel, opierok hlavy, palubnej dosky a panelov dverí. Rovnako ako u ostatných modelov Carrera sú sklopné zadné sedadlá k dispozícii bez príplatku ako alternatíva k štandardnému dvojmiestnemu usporiadaniu. Carrera S ťaží z moderného štandardného vybavenia, ktoré sa nachádza v celom modelovom rade. To zahŕňa prvky ako Matrix-LED svetlomety alebo bezdrôtovú nabíjačku smartfónov. Priplácať sa musí za zdvíhací systém pre prednú nápravu, HD-Matrix LED svetlomety a balík Sport Chrono vrátane aplikácie Porsche Track Precision, ktorú využijú najmä vodiči jazdiaci na okruhových dňoch.

TOP 9 športových áut s manuálnou prevodovkou dostupných v roku 2025

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článokInvestujú 360 miliónov eur na luxus, inovácie a budúcnosť elektromobility
Nasledujúci článokHyundai Creta je malé elektrické SUV s dojazdom 473 km