Domov SPRÁVY Elektromobilita Cenovo najdostupnejšie elektrické SUV prichádza do Európy

Cenovo najdostupnejšie elektrické SUV prichádza do Európy

Foto: BYD

Bruselský autosalón vonkoncom nie je lokálnou záležitosťou. Svoje premiéry a novinky tu ukazujú automobilky z celého sveta. V európskej premiére sa tu predstavil aj čínsky elektromobil BYD Atto 2. 

V Číne bol tento model predstavený minulý rok, na európskom kontinente by mal pristáť už toto leto. Konkurovať by mohol vozidlám ako MG ZS EV, Opel Frontera alebo Renault 4. Napriek priaznivým cenám (predpokladá sa cenové rozpätie 24 000 – 28 000 eur) BYD stále sľubuje veľkorysé úrovne výbav, veľa technológií a všetko svoje najnovšie know-how v oblasti elektromobilov. Využívaná je rovnaká e-platforma 3.0, ktorá je základom väčšieho SUV BYD Atto 3 a hatchbacku BYD Dolphin, medzi ktorými by mal Atto 2 preklenúť medzeru. Medzitým bola batéria kompletne integrovaná do podvozku vozidla, aby sa zlepšilo usporiadanie interiéru a zvýšila tuhosť karosérie.

Foto: BYD

Zatiaľ jedna batéria

Pri uvedení na trh bude Atto 2 k dispozícii iba s 45,1 kWh lítium-železo-fosfátovou batériou a predným elektromotorom s výkonom 174 koní. BYD hovorí, že táto kombinácia je dobrá na dojazd 312 kilometrov na jedno nabitie alebo 461 kilometrov, ak s ňou jazdíte len v meste. Pre kontext, to je o niečo lepšie ako dojazd konkurenčného modelu Opel Frontera Electric s dojazdom 299 kilometrov. Rýchlosť zrýchlenia z 0 na 100 km/h by mala trvať menej ako osem sekúnd, aj keď presný údaj zatiaľ nebol potvrdený, rovnako ako ani maximálna rýchlosť nabíjania.

Foto: BYD

Interiér

Vnútri je BYD Atto 2 vybavený veľkou 12,8-palcovou centrálnou dotykovou obrazovkou, ktorá sa môže otáčať medzi orientáciou na výšku a na šírku, zatiaľ čo za volantom je 8,8-palcový digitálny prístrojový panel. Stredová konzola obsahuje malý výber fyzických tlačidiel pre kľúčové funkcie, ako je volič jazdných režimov alebo krištáľový volič prevodovky. K dispozícii je tiež panoramatická sklenená strecha. Celkovo je interiér pomerne minimalistický a oveľa jednoduchší ako v iných modeloch BYD, čo by však mohlo pomôcť urobiť Atto 2 cenovo čo najdostupnejším.

Foto: BYD

S rozmermi niekde v strede

Atto 2 meria 4 310 mm na dĺžku, 1 830 mm na šírku a 1 675 mm na výšku a má rázvor dlhý 2 620 mm. To sú veľmi podobné rozmery ako má Suzuki e Vitara a Frontera, hoci Opel je o 75 mm dlhší a jeho rázvor je tiež asi o 50 mm dlhší. Výsledkom je, že objem batožinového priestoru Atto 2 (400 litrov) sa nemôže rovnať 460 litrami vo Frontere, ale určite je väčší ako 306 litrov, ktoré dostanete v Suzuki. Batožinový priestor v modeli BYD sa navyše môže po sklopení zadných sedadiel zväčšiť až na 1 340 litrov.

Foto: BYD

A čo dizajn?

Dizajn si požičiava niektoré prvky od svojich súrodencov. Najmä plynulé LED svetlomety a čierny pruh so strieborným lemovaním vpredu, plus svetelná lišta po celej šírke vzadu, ktorá spája prepletené usporiadanie zadných svetiel v tvare “čínskeho uzla” a sú navrhnuté tak, aby vyzerali ako číslo osem a symbol Mobius Infinity, ktorý znamená šťastie. Medzi ďalšie detaily na BYD Atto 2 patrí dizajn plávajúcej strechy, množstvo čiernych oplastových povrchov, zapustené kľučky dverí a vzduchové clony na oboch stranách predného nárazníka, ktoré vedú vzduch pozdĺž auta.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOdhalili interiér nového mestského auta za 20 000 €
Nasledujúci článokSubaru WRX STI je späť. S prevodovkou, ktorú väčšina šoférov neznáša