Aston Martin podľa nového šéfa Adriana Hallmarka v najbližších rokoch rýchlo rozšíri svoj hybridný rad a zvýši počet modelových variantov, ktoré ponúka. Do konca tohto desaťročia uvedie na trh svoje prvé elektrické vozidlo.
Bývalý šéf Bentley Adrian Hallmark prevzal funkciu generálneho riaditeľa spoločnosti zaoberajúcej sa športovými automobilmi v septembri minulého roka a pracuje na revidovanej stratégii na nadchádzajúce desaťročie. Podľa magazínu Autocar dramatický nárast počtu kupujúcich luxusných áut v posledných rokoch rozšíril trhový potenciál spoločnosti Aston Martin a kľúčom k jeho budúcemu úspechu je, že “plán musí byť nudný a stabilný. Môžete vytvoriť vzrušenie okolo seba, ale nevytvárajte vzrušenie tým, že plány roztrháte každých päť minút.” Však, Audi?

Totálna zmena trhu
“Za posledných 10 až 15 rokov sa trh úplne zmenil, rovnako ako vyhliadky luxusných značiek. Ak sa vrátite o 10 alebo 20 rokov späť, počet ľudí, ktorí by si kúpili produkty v našej cenovej kategórii, bol zlomkom toho, čo dnes. Počet aj priemerné bohatstvo kupujúcich luxusného tovaru sa zvýšil štvornásobne, takže trh s luxusom exponenciálne vzrástol – a príležitosti pre spoločnosti ako Aston Martin tomu zodpovedajú,” myslí si Hallmark.
Predchádzajúce vedenie automobilky ponúkalo plány na použitie plug-in hybridných pohonných jednotiek ako “prechodnej” technológie na ceste firmy k elektrifikácii. Pripravovaná Valhalla s motorom uprostred bude prvým plug-in hybridným modelom spoločnosti Aston, ale firma má partnerstvo s využitím technológie PHEV vyvinutej spoločnosťou Mercedes-AMG aj pre iné modely. Hallmark povedal, že cesta elektrifikácie “nie je taká jednoznačná ako pred tromi alebo piatimi rokmi, ale všeobecný smer smerom k elektrifikácii je zrejmý. Naším záväzkom je uhlíková neutralita. Ale aby sme sa tam dostali, zdvojnásobíme a pridáme nové produkty s hybridným pohonom predtým, ako sa dostaneme na plne elektrický pohon.”

Nový Aston každé dva roky
Hallmark sa pripojil k Astonu krátko po jednej z najväčších produktových ofenzív v jeho histórii, vrátane nových modelov DB12, Vantage a Vanquish, spolu s hyperautom Valkyrie. Hallmark povedal, že “nikdy nevidel toľko ambícií za 18 mesiacov“. “V súčasnosti si zákazníci kupujú Vantage, DB12 alebo DBX a nechávajú si ich približne dva roky, čo je priemerný cyklus vlastníctva v luxusnom segmente,” povedal Hallmark. “Takže o dva roky musí byť dôvod kúpiť si lepší Vantage a potom o dva roky ešte lepší Vantage. Nikdy sme nemali takú intenzitu inovácií životného cyklu, akú potrebujeme, a ak to robí naša konkurencia a my nie, nikdy nebudeme takí úspešní, ako by sme mohli byť.”

Radšej neskôr a poriadne
Napriek tomu Hallmark trval na tom, že prvý elektromobil od značky Aston Martin dorazí “v tomto desaťročí, ale do roku 2035 pridáme aj hybridné deriváty“. Predchádzajúci manažment stanovil dátum prvého elektromobilu na rok 2027, ale Hallmark povedal, že to spochybnil ešte pred nástupom do svojej funkcie a odmietol konkretizovať dátum. Hallmark uviedol, že očakáva, že spaľovacie modely “s určitou formou elektrifikácie” budú predstavovať väčšinu predaja do roku 2030, pričom firma sa nakoniec stane “plne elektrickou niekedy medzi rokmi 2035 a 2040“.