Domov SPRÁVY News Šéfa BMW M zaskočil hejt na sociálnych sieťach. Túto chybu už neurobí

Šéfa BMW M zaskočil hejt na sociálnych sieťach. Túto chybu už neurobí

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

BMW čelilo v poslednej dobe nemalej kritike, no značka stále vie, ako potešiť svojich priaznivcov. Šéf divízie M prezradil, aký motor nikdy nedajú do M3, no zároveň vyjadril aj prekvapenie nad negatívnou odozvou k novej M5-ke.

Bavorská automobilka schytala v minulosti kritiku nielen za zvláštny dizajnový jazyk svojich noviniek, no aj za ich rastúcu hmotnosť. Špeciálne v prípade novej M5-ky. Niečo, čo nemilo prekvapilo šéfa BMW M Franka van Meela. Nová generácia síce dostala motor V8, no kvôli čoraz prísnejším emisiám sa Nemci rozhodli implementovať plug-in hybridnú technológiu. To však znamenalo výrazný nárast hmotnosti, čo neušlo pozornosti verejnosti a tá na sociálnych sieťach novinku rozhodne nešetrila.

BMW M5 v drigte na okruhu Slovakia Ring
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Sociálne siete novú M5 nešetrili

Nové BMW M5 totiž váži až 2,5 tony a napriek tomu, že premiéru malo už takmer pred rokom, ľudia si z tohto parametra stále uťahujú. To už nejakú dobu vyrušuje samotného šéfa BMW M. Pre magazín Carsales nedávno povedal, že BMW urobilo chybu, keď zverejnilo pohotovostnú hmotnosť vozidla ešte pred tým, ako s ním ľudia mohli jazdiť. Podľa jeho slov podcenili, ako sú ľudia na Facebooku, Instagrame a ďalších sociálnych sieťach posadnutí šokujúco vysokou pohotovostnou hmotnosťou modelu M5. Bavorská značka sa však poučila a zaväzuje sa, že údaje o hmotnosti budúcich elektrifikovaných výkonných vozidiel zverejní až bližšie k uvedeniu vozidla na trh.

Foto: BMW

„Osobne som sa naučil, ako fungujú sociálne médiá,“ tvrdí van Meel. „Každý konkurent, ktorý v súčasnosti uvádza na trh hybridné športové vozidlá, neodhaľuje hmotnosť až do skúšobnej jazdy, takže to je kľúčové ponaučenie.“ S potešením však konštatuje, že reakcie sa začali postupne meniť, keď si novú M5 vyskúšalo čoraz viac ľudí. Objednávky na športový sedan „raketovo rastú“ a produkcia sa už dvakrát navýšila, aby sa udržal krok so silným dopytom.

Štvorvalec? V M3 rozhodne nie

Frank van Meel pre austrálsky Drive zase prezradil niečo o budúcnosti športovej divízie, čím potešil aj fanúšikov tejto značky. BMW M totiž zachová svoje veľkoobjemové motory tak dlho, ako to bude legálne možné. Zároveň ponechá manuálnu prevodovku v niekoľkých vozidlách M či roadsteri Z4 M40i. No a aj keď sa chystá plne elektrická M3, benzínový model sa dočká ďalšej generácie.

BMW M3
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Šéf BMW M však vylúčil možnosť downsizingu a napriek „zelenej dobe“ sa nevydajú cestou AMG. Nová benzínová M3-ka tak určite nedostane štvorvalec, ale ponechá si 6-valcový agregát. „Prechádzame na elektrický pohon, no na druhej strane si ponechávame radový šesťvalec (pre ďalšiu generáciu). Vždy sa zaoberáme všetkými druhmi koncepcií. Čo sa týka downsizingu, ide aj o výkonnostný prejav na tratiach. A kontinuálny výkon by naozaj sťažil downsizing na štvorvalec, ak jazdíte na okruhoch,“ povedal pre Drive van Meel.

Zároveň sa špekuluje, že nová generácia by mohla prísť s istou formou elektrifikácie. Plug-in hybrid po vzore M5 sa však neočakáva. Mali by sme sa skôr pripraviť na mild-hybridnú konfiguráciu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNová diaľnica na východe: Ohlásili dôležitý termín, týka sa veľkého mesta
Nasledujúci článokRok 2025 je hrobárom malých a lacných áut, končí ďalšie