Keďže sa spoločnosť BMW zameriava na tradičnejšie elektrifikované modely ako sú iX3, i4 fastback a iNext, model i8 musí predať svoju štafetu mladším súrodencom.
Nemecká automobilka posiela plug-in model i8 do dôchodku. Keď BMW predstavilo v roku 2014 tento športový hybridný model, bolo jasné, akým smerom sa chce BMW v budúcnosti vydať. Vozidlo plné odhodlania, pripravené stanoviť novú definíciu mobility.
BMW i8 Coupé je futuristické každým svojím detailom. Jeho progresívne línie hovoria štylistickým jazykom, ktorý by už asi nemohol byť ostrejší. Najmarkantnejší prvok: impozantné krídlové dvere z ľahkého karbónu, ktoré sa navyše otvárajú mimoriadne komfortne. Potichu ale končí, no zatiaľ nie je daný zástupca.
Model bol prvýkrát predstavený ako koncept Vision EfficientDynamics. Výrobné hybridné elektrické vozidlo bolo predstavené ako koncept v roku 2011. Obsahuje elektromotor umiestnený v prednej náprave poháňajúci predné kolesá s výkonom 96 kW (129 koní). Súčasne sa v tomto športovom modeli nachádzal 1,5 litrový trojvalcový motor, ktorý poháňal zadné kolesá s výkonom 164 kW (220 koní).
Vďaka kombinácii elektromotoru a krútiacemu momentu má vozidlo skvelú pružnú dynamiku. Najväčším problémom ale bola cena, ktorá dosahovala omnoho vyššie ako pri konkurencii. Aj keď, ak tu vôbec nejaká konkurencia bola.
Po šiestich rokoch záujem zákazníkov začal upadať, keďže sa na trhu objavilo hneď niekoľko elektricky dostupnejších modelov, ktoré ale nie sú až také dravé ako i8. V apríli 2020 sa teda definitívne zastaví výroba.
Najúspešnejšie hybridné športové vozidlo na svete by sa ale malo vrátiť v roku 2022. Malo by sa jednať aj naďalej o plug-in hybrid, no s výkonnejšou motorizáciou. Elektrický motor sa má navýšiť na 150 kW a spaľovací motor na 250 kW. Správy z nemeckých médii zároveň tvrdia, že čisto elektrický i8M s výkonom 500 kW bol zrušený – prechod na batériový pohon by bol príliš nákladný.
Netreba teda strácať nádej, že ďalšieho vynikajúceho hybridného auta sa z dielne BMW nedočkáme. Záleží však, koľko bude stáť. Aktuálne sa ešte cena “základných” verzií i8 začína na hranici 143 000 eur.
TEST Mercedes-Benz EQC 400, prvý elektromobil bez kompromisov?
Zdroj: BMW