Aj napriek aktuálnej neľahkej situácii Volkswagen nezaháľa a už sa pomaly pripravuje na predstavenie omladeného modelu Tiguan. Ten patrí dlhodobo k celosvetovým bestsellerom a keďže aktuálna generácia je na trhu už od roku 2016, prišiel čas na jeho facelift. Ten by mal byť podľa oficiálnych informácií uvedený už koncom tohto roka.
Tiguan, ktorý bol v roku 2019 najvyrábanejším modelom značky tak príde s modernizáciou, ktorá sa dotkne najmä jeho prednej časti a technológií, ktorými bude disponovať. Z nákresu, ktorý automobilka zverejnila je vidno, že novinka sa bude odvolávať na menší T-Roc. Môže za to najmä výraznejšie prepojenie svetlometov a ich kompletne prepracovaný a najmú čistejší tvar. Tiguan tak dostane o niečo kultivovanejší vzhľad, čo bol hlavný bod, ktorý mu mohol byť v minulosti vyčítaný. Jeho predná časť bola totiž pomerne neprehľadná a možno až zbytočne mohutná, čo sa teraz zmení.
Okrem toho by Tiguan mal priniesť plug-in hybridný pohon naladený na 204 respektíve až 245 koní. Tento pohon bude samozrejme zdieľaný z koncernových modelov ako Golf, Octavia či Leon. Modernizácia by sa mala dotknúť aj použitej techniky. Tiguan by tak mohol dostať viaceré prvky, ktoré aktuálny model neponúka. Okrem toho sa očakáva, že veľkú porciu technického vybavenia a asistenčných systémov s prepožičia práve z nového Golfu 8. generácie. Podobný trend elektrifikácie by sa mal potom postupne dostať aj pod kapotu koncernového súrodenca, českého Kodiaqu, ktorého životný cyklus je taktiež krátku pred modernizáciou.
Celkovo až 910 926 vyrobených Tiguanov vo všetkých výrobných závodoch po celom svete za minulý rok len dokazuje obrovský dopyt po autách tohto typu. Avšak Volkswagen s modernizáciou príde v pomerne nepriaznivej dobe z pohľadu predajov. Už teraz sa očakáva obrovský prepad v číslach ku koncu roka a to môže karty v obľúbenosti jednotlivých modelov poriadne zamiešať. VW pritom aktuálne finančne krváca a jeho týždenné straty sa aktuálne pohybujú v rádoch miliárd eur. Bohužiaľ je možné, že sa nepriaznivá finančná situácia v budúcnosti negatívne odrazí na konečných cenách za jednotlivé vozidlá.
Zdroj: VW