A keď Aston Martin hovorí o replike, znamená to, že sa v DB5 budú nachádzať aj všetky vychytávky, ktoré v Bondovkách agent 007 používal. Očakávajte guľomety, rozprašovač oleja aj trojité poznávacie značky.
“Najslávnejšie” auto na svete opäť dokázalo, že byť starým neznamená nebyť trendy. V roku 1964 sa natočil v poradí tretí film zo série filmov James Bond – Goldfinger. V tejto snímke sa samozrejme objavil aj Aston Martin. Pre skalných fanúšikov agenta 007 ale britská automobilka vyrobí špeciálnu limitovanú edíciu DB5.
Aston Martin vyrába luxusné automobily už od roku 1914, aj keď sa do sériovej výroby pustili až v roku 1921. Storočná značka sa angažovala k producentom Bondoviek a zabezpečila špionážne vybavenie v modeli DB5 a originálny štýl aj pre tretí film. Pôvodné vozidlo sa predalo minulý rok za skoro 5,8 milióna eur. Nové modely, ktoré boli pôvodne predstavené a ohlásené už v roku 2018, sa dokončia v rovnakej farebnej schéme striebornej brezy a majú identický kožený interiér aj palubnú dosku. V skutočnosti Aston Martin zašiel tak ďaleko, že namontoval do auta rovnaké prístrojové vybavenie kokpitu od toho istého dodávateľa, ktorý sa podieľal na výrobe pôvodných prístrojov ešte v šesťdesiatych rokoch.
Aston Martin v Bondovkách je ikonou
Pre mladšie ročníky, ktoré zrejme tento film nevideli, no aj tak si spájajú Jamesa Bonda s Astonom Martinom, prinášam malé zhrnutie (alebo si jednoducho pozrite film). Vo filme bolo vozidlo vybavené smrteľným sortimentom hračiek, medzi ktoré patrili napríklad aj rozprašovač oleja a hmly, nepriestrelná karoséria, skryté guľomety aj vymršťovacie sedadlo. Moderný nástupca musí byť samozrejme legálny a schopný prejsť kontrolou na normálnych cestách, takže všetky prístroje dostali novodobý nádych, aby fungovali v reálnom svete.
Napríklad také guľomety nebudú strieľať reálnu muníciu, ale zdá sa, že fungujú a proces streľby napodobnia cez reproduktory, aby si majiteľ skutočne vychutnal posed ako James Bond. Podobne je na tom aj rozprašovač oleja a dymu, ktorý vyprodukuje simulované látky, ktoré neohrozia ostatných účastníkov cestnej premávky.
Kvôli bezpečnosti vás tiež nevyhodí sedadlo do vzduchu, ale niektoré prvky si skutočne zachová podľa originálu. Jedným z nich je aj trojhranná ŠPZ-ka, tajná priehradka na skryté zbrane, telefón vo vodičových dverách a radar, ktorý používa moderné satelitné mapovanie na napodobenie obrazovky zo starej školy. Pod kapotou budú autá vybavené štvorlitrovým radovým šesťvalcovým motorom s výkonom skoro 300 konských síl.
Zdá sa, že jediným veľkým rozdielom medzi originálom a replikou bude cena. Základná cena DB5 bola v roku 1965 12 850 dolárov (cca 11 500 eur), zatiaľ čo cenovka dnešného modelu bude stáť 3,5 milióna dolárov (3,13 milióna eur). To je nárast sumy o takmer 250 %. Ani to však neodradilo fanúšikov Bondoviek, ktorí okamžite odpredali všetkých 25 vozidiel. Automobily sú aktuálne vo výrobnom procese a majiteľom by mali byť dodané v priebehu nasledujúcich mesiacov.