Domov SPRÁVY News Poľovníci varujú vodičov: Dávajte si väčší pozor, nastáva ruja

Poľovníci varujú vodičov: Dávajte si väčší pozor, nastáva ruja

ruja

Srnčia ruja trvá od polovice júla približne do polovice augusta. Zver je počas nej omnoho aktívnejšia, a to aj cez deň, jej správanie môže zdať laikovi ako nevyspytateľné a na cestách kvôli tomu vzniká viac kolízií

Vodiči by mali zbystriť pozornosť, keďže sa blíži srnčia ruja, počas ktorej sa môžu častejšie vyskytovať zrážky so zverou. Informoval o tom hovorca Slovenskej poľovníckej komory (SPK) Alojz Kaššák.

Minulý rok bolo podľa neho hlásených 13.863 kolízií dopravných prostriedkov s voľne žijúcou zverou a pomerne veľa zostáva nenahlásených. “Stáva sa, že zver po zrážke hneď nezahynie, utiahne sa k najbližšej vode, kde skoná vo veľkých bolestiach,” hovorí Kaššák.

ruja

Srnčia ruja trvá od polovice júla približne do polovice augusta. “Zver je omnoho aktívnejšia, a to aj počas dňa a jej správanie sa môže zdať laikovi ako nevyspytateľné. Srnce v dobe párenia naháňajú srny, ktoré pred nimi unikajú, a často tak dôjde k zrážke s vozidlom,” vysvetľuje Kaššák. Upozorňuje, že zrazenú zver musia poľovníci odstrániť z cesty a zlikvidovať v kafilérii alebo zakopaním. “Zvýšenú pozornosť je potrebné udržiavať najmä v skorých ranných alebo vo večerných hodinách, a to hlavne na cestách, okolo ktorých rastú poľnohospodárske plodiny alebo husté lesy,” hovorí.

Príčinou kolízií áut so zverou sú najčastejšie rýchla jazda, nepozornosť vodičov, ale tiež narušené migračné trasy. SPK vyzýva vodičov na opatrnosť na cestách pre ochranu zveri, ktorá je v čase vodenia mláďat a ruje veľmi zraniteľná, ale aj zvýšenie bezpečnosti ľudí, keďže pri zrážke so zverou nemusí dôjsť len k hmotným škodám, ale i k zraneniam osôb či úmrtiam. Škody spôsobené pri kolíziách so zverou sú preplácané z poistenia proti zrážkam so zverou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPolicajný drag race v Texase skončil vyšetrovaním
Nasledujúci článokKlimatizácia v Bugatti by vystačila bežnému európskemu bytu
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.