Volkswagen predstavil nový Golf v najsilnejšej verzii R. Dvojlitrový motor bude mať výkon 320 konských síl a už v štandarde vám zahrá výfukový systém Akrapovič.

V roku 2002 predstavil Volkswagen prvú R32, ktorú poháňal atmosférický šesťvalec s objemom 3,2 litra a 245 konských síl. V tom čase bol ale najväčším ťahákom pohon všetkých kolies a tak auto v časoch svojej najväčšej slávy prekonalo očakávania predaja trojnásobne. Od polovice roku 2003 sa z neho stal takisto prvý Volkswagen s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.

V roku 2005 nasledoval druhý Golf R32, tentokrát mu pridali na sile a dostal 253 koní. A to bola zrejme posledná železná generácia. V roku 2009 totižto nastali veľké zmeny a z R32-jky sa stal iba Golf R. Šesťvalec už v tomto modeli nehral sprievodnú melódiu a pohon nahradil o 21 percent efektívnejší dvojlitrový štvorvalec TSI. Aktuálny Golf R je rýchly, agilný, praktický a pohodlný – jeden by tvrdil, že ide o „dokonalé“ auto. Siedmej generácii však chýba akýsi zábavný faktor, ktorý GTI nespĺňa na 100 %.

Golf Mk8 využíva revidovanú verziu platformy MQB, ktorá je zároveň základom minulej generácie, takže sa rozmerovo nič nemení. V R-kovom prevedení ale jeho agresívnejšia stránka bude ťažiť hlavne z svetlej výšky zníženej o 20 mm, predĺženia prahov dverí, 19-palcových diskov, modrých brzdových strmeňov a agresívnym ňufákom s väčšími otvormi na nasávanie vzduchu.

ssangyong-torres-evx

VW predstavil najsilnejší Golf R všetkých čias, Akrapovič v ňom nechýba

R-ko sa nikdy nesnažilo vizuálne sa vyrovnať súperom z kategórie hot hatchov, žiadny bláznivý bodykit ani mohutný zadný spojler. A práve preto mu dalo veľa ľudí prednosť pred trocha odvážnejšími konkurentmi, pretože je elegantný aj keď má pod kapotou 320 koní. Spredu sú zmeny zanedbateľné, ale vzadu sa inžinieri trocha odviazali a dopriali vozidlu 4 skutočné výfuky od známej firmy Akrapovič.

Manuálna prevodovka iba pre Ameriku

V Európe bude Golf R k dispozícii iba s automatickou prevodovkou DSG, ktorá bude prenášať výkon na všetky štyri kolesá. V USA majú väčšie šťastie a auto si užijú aj so 6-stupňovým manuálom. Pohon všetkých kolies má vektorové rozdelenie krútiaceho momentu na zadnú nápravu a elektricky diferenciál, ktorý dokáže „zamknúť“ prednú nápravu. Z pokoja na 100 km/hod zrýchli za 4,7 sekundy a maximálna rýchlosť bola obmedzená na 250 kilometrov za hodinu.

Oproti klasickému Golfu je verzia R o dva centimetre bližšie k zemi a okrem tuhšieho podvozku a iného sklonu kolies tu vynikajú aj dva ďalšie jazdné programy. Prvý sa volá Nordschleife, ktorý nastaví podvozok na závodenie o niečo mäkšie ako program Race.

Ďalšou zvláštnosťou je program Drift, ktorý podobne ako v prípade bývalého Fordu Focus RS, presmeruje viac sily na zadné kolesá a umožní tak zábavné a atraktívne kĺzanie sa. Čiastočne tomu dopomôže aj zvýšený krútiaci moment, ktorý momentálne vyprodukuje 420 Nm, čo je o 20 Nm viac ako v prípade starého Golfu R aj nového Audi S3.

Nový úder pre naftu v Európe: Čo znamenajú tieto čísla?

Zdroj: Volkswagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový úder pre naftu v Európe: Čo znamenajú tieto čísla?
Nasledujúci článokNaháč Yamaha MT-07 prešiel faceliftom, na čo sa môžete tešiť?