V septembri kúpili noví majitelia v Európe po prvýkrát viac elektrifikovaných vozidiel ako tých s naftovým motorom. Aj napriek všetkej snahe výrobcov ísť zelenou cestou zďaleka najväčší dopyt naďalej pretrváva po benzínových motoroch.

Podľa údajov analytickej spoločnosti JATO Dynamics poklesol predaj nových automobilov v Európe za prvých deväť mesiacov o 29 percent, teda 8,54 milióna automobilov. Pokiaľ ide o pohon, najviac klesol podiel nových naftových automobilov. Diesel skĺzol dokonca pod 25 percent (24,8%). Pred desiatimi rokmi bol podiel naftového motora vysoko nad 50 percentami, ale vtedajšie motory sme ako zákazníci dobre poznali.

Nový úder pre naftu v Európe: Čo znamenajú tieto čísla?

Elektrifikácia má už 25 % podiel na trhu

Predaj nových dieselových vozidiel predbehol dopyt po nových elektrifikovaných automobiloch. Ale pozor, patria sem mild hybridy, klasické hybridy, plug-in hybridy a plne elektrické vozidlá. V septembri sa ich predalo 327 800. To predstavuje 25 percent podielu na trhu. Podiel nových automobilov s benzínovým motorom bol 47 percent, v septembri minulého roka až 59 percent.

To všetko je samozrejme v súlade s ponukou výrobcov automobilov, ktorí uprednostňujú rôzne formy hybridov pred tradičnými naftovými motormi. Najpredávanejším elektrifikovaným autom v septembri bola Tesla Model 3 (15 702) v tesnom závese sa drží Toyota Corolla (15 093) a Ford Puma (12 251). Celkovo v septembri vystúpil na piedestál Volkswagen Golf s viac ako 28 000 predanými vozidlami na trhu.

Nový úder pre naftu v Európe: Čo znamenajú tieto čísla?

Spomínané štatistiky ukazujú iba údaje za jeden mesiac, ešte zaujímavejšie budú údaje za štvrťrok alebo celý rok predaja. Trend nárastu elektrifikovaných pohonov je zavedený už pomerne dobre, rovnako ako klesajúci podiel naftových motorov v nových vozidlách.

Najrýchlejšie sa s menšími automobilmi rozlúčia zrejme naftové motory. Keďže im Európska únia kladie čoraz ťažšie podmienky z dôvodu stále prísnejších emisných noriem, je pre takýto motor ťažké „prežiť“ v cenovo citlivej triede. Ideálnym príkladom je Renault Clio, v ktorom bol naftový motor vyradený z aktuálnej ponuky a z dlhodobého hľadiska sa počíta aj s jeho nahradením s mierne hybridným pohonom.

Na druhej strane je klasický naftový motor najlepšou voľbou pre stredne veľké a veľké automobily, ktoré sú určené predovšetkým na dlhšie cesty. Naftový motor tiež emituje menej CO2 ako benzínový motor. Pevne verím, že plány zosnované EÚ ešte chvíľu budú stagnovať a my si užijeme pár rokov s novými dieselami.

Zdroj: JATO

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Honda e – malý klenot preplnený digitálnymi funkciami, škoda len toho dojazdu
Nasledujúci článokVW predstavil najsilnejší Golf R všetkých čias, Akrapovič v ňom nechýba