Domov News VW Golf GTI Clubsport je viac než len vylepšené GTI

VW Golf GTI Clubsport je viac než len vylepšené GTI

golf gti clubsport

Široká ponuka prevedení VW Golf sa práve rozšírila o ďalšiu špecialitu. Novinka, ktorú Volkswagen v tichosti predstavil nadväzuje na úspech prvej generácie, ktorá prišla len v roku 2016. Dámy a páni privítajte nový Golf GTI Clubsport, ktorý už nebude len výkonnejšou verziou GTIčka. Je totiž špeciálne vytvorený pre legendárnu Nordschleife.

Klasické GTIčko, ktoré po prvýkrát prišlo s Golfom prvej generácie, bolo predstavené na Frankfurt Motor Show už v roku 1975. Od tej doby toto označenie prešlo obrovskou zmenou a stálo za vznikom kategórie hot-hatchov. Aktuálne predstavený Golf GTI Clubsport však už nebude len takým obyčajným autom. Aj keď je primárne určený na každodenné jazdenie, oproti bežnému GTI sa v mnohom odlišuje.

Možno by sme mohli povedať, že sa viac ponáša na okruhový špeciál so označením Clubsport S. Dravým srdcom pod kapotou je dvojlitrové TSI naladené na výkon 221 kW a krútiaci moment až 400 Nm. Oproti normálnemu GTI je to teda nárast o 41 kW respektíve 30 Nm. Volkswagenu sa takýto nárast výkonu podarilo dosiahnuť vďaka použitiu špeciálnych komponentov. GTI Clubsport disponuje väčším a silnejším turbom Continental a taktiež aj väčším medzichladičom. Motor bol upravený tak aby mohol primárne spaľovať 98-oktánový benzín.

K dispozícii je výhradne 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. Automobilka si tento krok obhajuje celkom logickým odôvodnením. Podľa testovacieho jazdca, ktorý Clubsport prehnal v rekordnom čase cez Nordschleife, automat radí omnoho rýchlejšie a precíznejšie, ako kedy dokáže bežný vodič. Určite je to odvážne tvrdenie, no musíme ho potvrdiť.

Nielen vizuálne zmeny

Ďalšími podstatnými zmenami na konštrukcii Golfu GTI Clubsport sú záves kolies či upravené nastavenie tlmičov. Už tradične je výkonnejšie GTI dostupné s pohonom prednej nápravy. Zmenou prešlo nastavenie oboch náprav. Vpredu sa menil odklon kolies a vzadu sa zmien dočkalo uchytenie kĺbov či tlmičov. Vďaka tomu by malo byť docielené omnoho lepšie ovládanie a hlavne lepšie držanie na ceste. Samozrejmosťou v prípade vyššieho výkonu sú aj účinnejšie brzdy. Menšou zmenou prešlo aj nastavenie prevodovky. V prípade brzdenia podraďuje omnoho skôr ako v klasickom GTI a tým pádom využíva omnoho viac brzdnej sily motora.

Že sú zmeny naozaj funkčné dokazuje aj rekordný čas na nemeckej Nordscheife. Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport tu dosiahol čas 7 minút 54 sekúnd. Na porovnanie uvádzame čas klasického GTI, ktoré rovnaký úsek zvládne za 8 minút a 7 sekúnd, či špeciál Clubsport S, ktorý ho dá za 7 minút a 49,21 sekundy. Avšak je treba dodať, že okruhový špeciál tento čas dosiahol za presne určených podmienok, zatiaľ čo GTI Clubsport ho zvláda pravidelne v akýchkoľvek podmienkach.

Nebol by to VW, keby svoju novinku neodlíšil aj vizuálne. Clubsport má oproti klasickému GTI dravší look s citom pre aerodynamiku. Všetky zmeny, ktoré na ňom nastali boli navrhnuté s cieľom čo najväčšieho zníženia odporu vzduchu. Vďaka prepracovanému prednému nárazníku by malo mať auto omnoho lepší prítlak na prednej náprave. Koncovky výfuku, ktoré sa od seba ešte viac vzdialili by naopak mali dodať potrebný agresívny charakter. Paradoxne, až za príplatok dostanete nové 19-palcové disky kolies, na ktorých je obutie Michelin Pilot Sport Cup 2. Skvelou správou je, že GTI Clubsport nebude len limitovanou edíciou. Pôjde o plnohodnotný model, ktorý bude výkonnejšou verziou klasického GTI.

Volkswagen Golf 8. generácie práve oficiálne predstavili

Zdroj: Top Gear

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault dosiahol svoje ciele, teraz budú predávať emisné kupóny
Nasledujúci článokV Paríži bojujú proti SUV po svojom. Čo by ste na takýto postup povedali vy?
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.