Nová špeciálna edícia Ferrari 812 Superfast bude obsahovať najsilnejší spaľovací motor zo všetkých cestných automobilov z Maranella.
Nový model je opísaný ako vrcholné vyjadrenie koncepcie značky Ferrari. Zatiaľ nepomenovaný variant prináša oproti štandardu množstvo vizuálnych, mechanických a dynamických vylepšení. Ide o automobil, ktorý bol porazený z hľadiska úplnej sily iba hybridnými superautami LaFerrari a SF90 Stradale, no Ferrari pracuje aj na úplnom elektrickom superšporte. Nedávno model 812 špeciálne upravili aj v Mansory.

Výkon dvanásťvalca sa zvýšil zo 789 na 819 koní, čo je o niečo viac ako hodnota vyprodukovaná novým elektricky poháňaným hyperautomobilom Lamborghini Sián FKP 37. Zatiaľ nie je jasné, či V12 zostáva 6,5-litrovým agregátom, ale Ferrari potvrdilo niektoré úpravy vykonané na zvýšenie výkonu. Okrem zmeny dizajnu mnohých kľúčových komponentov motora firma nainštalovala nový mechanizmus časovania ventilov a nový výfukový systém.
V12 a 9500 otáčok
Medzi podrobnosťami zverejnenými v počiatočnej fáze tiež Ferrari potvrdilo, že hranica otáčok sa zvýšila z 8900 otáčok za minútu na 9500 otáčok za minútu. To z tejto V12 robí doteraz najvyšší revolučný sériový motor a patrí medzi najrýchlejšie točiace sa cestné motory, aké boli kedy vyrobené.
To by malo stačiť na zníženie času z 0-100 km/h modelu 812 Superfast z 2,9 sekundy na neuveriteľných 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť dosiahne 340 km/h. Ferrari prisľúbilo, že motor dodá „čistú, ale brutálnu silu“.
Okrem vylepšeného rovnomerného tempa prichádza špeciálne vydanie aj k sérii revízií zameraných na zlepšenie ovládateľnosti vozidla. Najvýznamnejšie je teraz nezávislé riadenie vybavené na všetkých štyroch kolesách. Podľa Ferrari toto vylepšenie rozšíri pocit agility a presnosti v zákrutách a bezkonkurenčnú odozvu na podnety riadenia.
Vo Ferrari dbali na použité materiály
Použitie uhlíkových vlákien znížilo pohotovostnú hmotnosť 812 Superfast na 1 630 kg. To je spojené s prepracovaným aerodynamickým balíkom zameraným na maximalizáciu prítlaku: nárazníky, rozdeľovače a difúzory sú úplne nové a ušité na mieru vozidlu. Zadné okno, respektíve hliníkový panel, bolo vybavené výraznými žalúziami . Zadný spojler je umiestnený vyššie a charakteristická lišta kapoty je taktiež vyrobená z uhlíkových vlákien.

Podrobnosti o dostupnosti tohto modelu zatiaľ neboli potvrdené. Vzhľadom na to, že ide o špeciálne vydanie určené pre najvášnivejších zberateľov a znalcov značky, očakávali by sme výrobnú sériu v nízkych dvojciferných číslach. Ten, kto bude chcieť mať túto beštiu doma si bude musieť rozhodne priplatiť veľký balík peňazí.