Ford prichádza s novou generáciou obľúbeného modelu Focus a prináša svieži vietor. Nevyhol sa elektrifikácii, prináša lepšiu bezpečnosť a mnohé zaujímavé prvky výbavy.
Nový Focus začína variantom základnej triedy Trend. Nasleduje Titanium, pričom športový model ST-Line je v čele radu spolu so zosilneným Focus Active. Prémiovú výbavu Vignale je možné zvoliť aj pre automobily s výbavou Titanium, Active a ST-Line, pričom prináša doplnkové vybavenie a dizajnové prvky na mieru zvnútra aj zvonka.
Nové zmeny dizajnu Focusu
Vpredu Focus preberá novú rodinnú tvár Fordu. Rovnako tak, ako to už naznačovala nedávno odhalená, faceliftovaná Fiesta. Modrý oválny odznak je teraz umiestnený vo väčšej, zaoblenejšej prednej maske. Samotná mriežka má chrómový rám a vodorovné lišty. Nos auta bol dizajnovo zdvihnutý.
Prepracovaný je aj predný nárazník s novým usporiadaním bočných vetracích otvorov. Vzadu má Focus voliteľné LED koncové svetlá s tmavším povrchom s novým dizajnom. Športové modely ST-Line dostali lesklú čiernu mriežku spolu so spodným nárazníkom so saténovými striebornými vložkami. Patria sem aj predĺžené prahy, zadný spojler a čierny difúzor.
Off-road inšpirovaný Focus Active získava robustné dizajnové prvky, ako je ochranný plastový plášť karosérie a zvýšená svetlá výška. Spolu so zvislými mriežkami a upraveným dolným predným nárazníkom. Luxusný balík Vignale dodáva nové interiérové lišty, saténové mriežky a bočné prieduchy. Exkluzívne prevedenie diskov z ľahkých zliatin je k dispozícii aj pre modely Vignale, pričom model Focus dostal v celej rade päť nových prevedení kolies.
Došlo aj k novinkám pre kombi Focus. So zameraním na zlepšenie praktickosti. Batožinový priestor je teraz upravený do prémiovejšieho koberca, ktorý sa ľahko čistí. Bola doplnená aj bočná sieť na uloženie menších predmetov. Focus má tiež nainštalované LED svetlá pre lepšie osvetlenie nákladného priestoru.
Stredový záves v podlahe batožinového priestoru je možné použiť aj na vytvorenie zvislého predelenia v batožinovom priestore. Nová je takzvaná „mokrá zóna“ s vodeodolnou vložkou – užitočná napríklad na prenášanie dáždnikov a mokrých predmetov. Podšívka je tiež odnímateľná, aby umožňovala ľahké vypúšťanie a čistenie.
Motory a ekonomika
Nový Focus si zachováva radu motorov predchádzajúceho modelu s radom benzínových, naftových a mild-hybridných verzií. Na úkor radu je 1,0-litrový benzínový agregát EcoBoost s výkonom 95 k a poháňaný šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento motor má aj silnejšie prevedenie s výkonom 125 koní.
Jediným naftovým motorom je 1,5-litrový motor EcoBlue s výkonom 95, respektíve 120 koní. Dieselový Focus je k dispozícii s osemstupňovou automatickou prevodovkou pri silnejšej variante, alebo aj so šesťstupňovým manuálom.
Ford naďalej ponúka 48-voltový mild-hybridný agregát s Focusom, v podobe 1,0-litrového benzínového agregátu EcoBoost Hybrid. Ten spáruje spaľovací motor s elektrickým štartér-generátorom, ktorý umožňuje ukladanie energie pri spomaľovaní. Štartér-generátor potom môže fungovať ako motor na podporu benzínového motora, ktorý zvyšuje krútiaci moment a zvyšuje účinnosť. Mild-hybridný agregát má výkon 125 koní alebo 155 koní.
Pre Focus ponúka Ford po prvý raz mierne hybridný pohon so sedemstupňovou automatickou prevodovkou Powershift. To umožňuje systému štart-stop vozidla pracovať prí nízkej rýchlosti za účelom optimalizácie účinnosti. Vodič si môže vybrať z režimov Normal, Sport a Eco, aby zmenil odozvu na plyn. Rovnako tak to má vplyv aj na pocit z riadenia a automatickú kalibráciu prevodovky nového Focusu, pričom aktívne varianty získavajú nastavenia Slippery a Trail pre lepšie schopnosti v každom teréne.
Informačný a zábavný systém SYNC 4
Nový Focus doplnili najnovším balíkom infotainmentu Ford s názvom SYNC 4. Systém sa ovláda prostredníctvom novej 13,2-palcovej centrálnej dotykovej obrazovky s bezdrôtovým pripojením Apple CarPlay a Android Auto. Klimatické funkcie integrovali do dotykového displeja. Fyzické ovládacie prvky súčasného vozidla sú odstránené, aby bol dizajn palubnej dosky čistejší.
Pokročilé rozpoznávanie reči umožňuje vodičovi podľa potreby ovládať mediálne funkcie, navigáciu a nastavenia klímy prostredníctvom hlasového ovládania. Internetová integrácia vozidla umožňuje prenos informácií o počasí tým, ktorí sú na palube. Aplikácia FordPass pre smartfóny tiež umožňuje používateľovi napríklad sa na diaľku pripojiť k svojmu automobilu a kontrolovať tak napríklad hladinu paliva a životnosť oleja. Výstražný systém upozorní používateľa na každý pokus o vstup do vozidla.
Bezpečnosť
Vynovený Focus okrem radu asistenčných systémov získava aj asistent mŕtveho uhla, aby sa pri zmene jazdného pruhu vyhlo nárazu do iného vozidla. Systém funguje od 65 do 200 km/h a skenuje ostatné vozidlá zo vzdialenosti až 28 metrov. Monitorovanie mŕtveho uhla vozidla môže fungovať aj pri ťahaní prívesu, keď vodič v infotainment systéme zadá jeho dĺžku a šírku.
Novinkou je aj Intersection Assist, ktorý pomocou dopredu orientovanej kamery a radaru Focusu detekuje protiidúce vozidlá v paralelných pruhoch. Pri rýchlosti až 30 km/h auto automaticky zabrzdí, ak sa napríklad na križovatke pohybuje do dráhy protiidúceho vozidla. Asistent pre križovatky funguje aj tam, kde nie je žiadne cestné značenie, a v noci – za predpokladu, že sú zapnuté svetlomety.
Focus ST bude náklad
Rovnako ako štandardný hatchback, aj faceliftovaný Ford Focus ST dostáva vylepšený predný nárazník, o niečo väčšiu masku chladiča a agresívnejšie predné svetlá LED, to všetko pracuje na tom, aby sa dizajn auta dostal do súladu s novšími vozidlami v ponuke spoločnosti, ako napr. Mustang Mach-e a nedávno aktualizovaná Fiesta.