Športová divízia kórejskej automobilky Hyundai dnes nadránom predstavila svoje dva koncepty a potvrdila špekulácie ohľadom Ioniqu 5 N.
Okrem N-kových konceptov bolo svetu potvrdené, že Hyundai sa v najbližšom období pustí do plne elektrického Ioniqu 5 s dodatkom N. Ten by mal byť dostupný od roku 2023. Na ten si však budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať, nakoľko si automobilka detaily dobre stráži a všetky informácie sú tak iba v našich predstavách.
RN22e na základoch Ioniq 6
Okrem toho však Hyundai predstavil dva koncepty. RN22e a N Vision 74. Tieto modely budú použité na zdokonalenie technológie elektrických vozidiel a hlavne výkonných vozidiel divízie N. Samotný koncpet RN22e je založený na základoch nedávno predstaveného Ioniqu 6 a na platforme E-GMP s 800V architektúrou a maximálnym výkonom 577 koní. Môžeme tak hovoriť o priamom príbuznom k sesterskej KIA EV6 GT. Môžeme však rovnaké parametre očakávať aj pre Ioniq 5? To sa dozvieme neskôr v tomto roku.
S konceptom RN22e však majú kórejci len krátkodobé plány. Koncept bude skúmať maximálne limity zdieľanej platformy E-GMP s dvojicou elektromotorov. Zároveň však poukazuje na to, ako by mohol vyzerať v budúcnosti model Ioniq 6 N. Batérie majú byť taktiež 77,4 kWh, no majú mať lepší výkon, než pôvodných 325 koní (ako je tomu pri verziách Ioniq 5 a EV6 v štandardných verziách). RN22e má však výkonnejšiu prevodovkou a dvojspojkové vektorovanie krútiaceho momentu pre zlepšenie agilnosti a trakcie pri výjazde zo zákrut. Hyundai týmto použitím sleduje výhody regenaratívneho brzdenia.
Čo ponúka
Okrem zaujímavých hodnôt koncept láka nie jedno oko aj svojim veľkým GT krídlom, veľkým difúzorom a prednou mriežkou, ktorá je aktívna a umožní tak prívod chladiaceho vzduchu do baterkového priestoru. Extra výkon zrejme potrebuje viac chladenia. Koncept je pritlačený o zem o necelé dva centimetre, než sériový Ioniq 6. Ďalším zaujímavým faktorom je obutie. Pneumatiky, ktoré budú k dispozícií sú 275/35 ZR21 Michelin Pilot Sport 4S.
Tak ako Ioniq 6 aj RN22e vsádza na viacprvkovú zadnú nápravu, aj keď sa nezhoduje so sériovým modelom, nakoľko má koncept širší rozchod kolies. Tlmiče sú nezávisle nastaviteľné pre lepšiu kompresiu a odskok. Je tu aj možnosť nastavenia svetlej výšky. Zatiaľ však nie je jasné, či to má byť systém zdvíhania spomaľovacieho nárazníka alebo na lepší prejazd jazdnej dráhy, nakoľko sa auto bude znižovať počas jazdy v závislosti od rýchlosti. Brzdy sú štvorpiestové s monoblokovými strmeňmi a 14,7“ dvojdielnymi ventilovanými rotormi vpredu. O zadné kolesá sa starajú jednopiestové posuvné strmene.
Späť do minulosti
Predstavil sa však aj koncept Hyundai N Vision 74. Ide o dvojmiestny koncept hybridného vozidla na vodíkový pohon s maximálnym výkonom 671 koní. Zaujme hlavne svojim hranatým dizajnom, ktorý poukazuje na Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ktorý sa nikdy nedostal do výroby. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h je za menej než 4 sekundy. Podľa smernice WLTP bude môcť auto prejsť na jedno nabitie okolo 600 kilometrov. Otázkou samozrejme je, či sa vôbec tohto krásneho auta dočkáme.