Za najdokonalejšie svetlomety súčasnosti sa považujú tie laserové, ktoré používa napríklad Audi alebo BMW. Posledné slovo však ešte stále nepovedali ani LED svetlá. Značke Porsche sa ich podarilo vylepšiť natoľko, že podobne ako laserové dosvietia do vzdialenosti až 600 metrov. To však nie je všetko.
Porsche vyvinulo svetelnú technológiu novej generácie s technológiou HD Matrix LED s vysokým rozlíšením. Dosvietia oveľa ďalej a vďaka prepracovanej technológii budú oveľa menej oslňovať vodičov protiidúcich vozidiel. Základným prvkom inovácie je reflektor, ktorý sa skladá z viac ako 16 000 individuálne ovládateľných mikro-LED diód. Kľúčovým rozdielom oproti doterajším svetlometom je, že funkciu diaľkových svetlometov obstarávajú dva zdroje svetla namiesto jedného. To znamená spolu štyri zdroje čistého svetla na celé vozidlo. Nové Matrix LED svetlomety preto ponúkajú rozloženie svetla s vysokým rozlíšením až dvakrát jasnejšie na ploche štyrikrát väčšej ako doterajšie systémy.
Noc premenia na deň
Vodič sa tak môže počas jazdy v tme spoľahnúť na vysoko flexibilné svetlá, ktoré sa dokážu prispôsobiť aktuálnym jazdným podmienkam. Kobercovo osvetlia napríklad jazdné pruhy vrátane tých zúžených, adaptívne diaľkové svetlá oveľa lepšie tieňujú protiidúce vozidlá a celkový výkon diaľkových svetiel je osvetlenie cesty pred vozidlom až do vzdialenosti 600 metrov. Nové svetlomety sú energeticky úspornejšie, pretože aktivujú iba tie pixely, ktoré sú v danom momente skutočne potrebné.
Mikro-LED svetlá s hrúbkou ľudského vlasu
Doteraz bol predný svetlomet automobilu značky Porsche vybavený jednou šošovkou s 84 diódami. Nová, výkonnejšia šošovka ich má až 16 384, ale keďže cestu pred vozidlom budú osvetľovať až štyri takéto modelu, dohromady to robí až 65 536 diód namiesto doterajších 168. Rozdiel tak bude jasne viditeľný za každých podmienok a za každého počasia. Zásluhu na tom majú úplne nové mikro-LED svetlá, ktorých hrúbka sa môže porovnávať s hrúbkou ľudského vlasu.
Identifikáciu svetelných zdrojov v okolí vozidla majú na starosti infračervený senzor s kamerou, ktoré sú umiestnené v hornej časti čelného okna. V prípade zapnutia asistenta diaľkových svetiel sa intenzita svietenia dokáže zmeniť v priebehu len 16 milisekúnd, čím sa minimalizuje riziko oslnenia vodiča protiidúceho vozidla alebo vodiča automobilu idúceho vpredu. Menej intenzívny bude aj odraz svetla od dopravných značiek alebo informačných tabúl. Intenzitu diaľkového svetla mení až v 1 024 stupňoch riadiaci modul s 3D grafickým výpočtom intenzity svetla vypočítaným samostatne pre každú z diód.
Zreteľne rozpoznateľný štvorbodový dizajn
Tieto štyri hlavné svetelné zdroje sú usporiadané v štvorbodovom dizajne charakteristickom pre automobilku. Prvýkrát je tak pri použití nového systému vidieť charakteristickú grafiku denných svetiel so štvorbodovými svetlometmi Porsche aj v noci pri zapnutých stretávacích alebo diaľkových svetlometoch. Tieto najnovšie matrixové svetlomety budú v blízkej budúcnosti postupne predstavené vo všetkých modelových radoch s identickou modulovou technológiou, ale dizajnom prispôsobeným konkrétnemu automobilu. Počas procesu ich vývoja Porsche predložilo viac ako 25 patentov. Očakáva sa, že prvým automobilom s novými svetlomety sa stane Cayenne.