Firma Manhart si vzala do parády vôbec prvýkrát ten najsilnejší model Cupra Formentor VZ5. Viete si asi predstaviť, ako to dopadlo. Poďme sa na túto špeciálnu Cupru pozrieť spoločne.
Firma Manhart si vôbec prvýkrát vybrala za svoju obeť model Cupra a nemohlo ísť o nič iné, ako o Cupru Formentor VZ5. Začalo to základným balíčkom s riadnou porciou výkonu a pravdepodobne toho pribudne ešte viac. Manhart ponúka vo svojom portfóliu produkty pre rozličné štandardné aj menej štandardné a viac exotické značky. Cupra sa však postupne udomácňuje na našich cestách, a tak musel prísť rad aj na ňu.
Stage 1 posúva level
Prvenstvo u Manhartu z radov Cupry dostal práve model Formentor VZ5. Štandardne vo svojom tele ukrýva turbodúchadlom preplňovaný 5-valec s výkonom 287 kW a krútiacim momentom 480 Nm. Ide teda o rovnaký motor ako v prípade Audi RSQ3, ibaže v prípade Audi ho naladili na trošku vyšší výkon. Komu však tento „bežný“ výkon nestačí, môže zavítať k odborníkom z firmy Manhart. Tí si pre záujemcov pripravili balíček s názvom Stage 1.
Stage 1 obsahuje riadiacu jednotku MHtronik s kompletne novými mapami. Výfukový systém dostal dvojicu koncoviek vychádzajúcich zo zadného difúzora. Za výsledok to má nárast výkonu až na 360 kW a krútiaceho momentu na zaujímavých 630 Nm. Ďalšie úpravy zatiaľ Manhart nespomenul, takže Stage 1 nepočíta s úpravou prevodovky, ktorá by mala takúto porciu výkonu zvládať a posielať ho na obe nápravy.
Príde aj Stage 2?
Manhart však rozhodne nechce skončiť na úrovni 1 a zvažuje aj Stage 2. Tam by mal výkon narásť až na 447 kW. Tento výkon sa chystajú dosiahnuť novým medzichladičom s nasávaním a inak naprogramovaným manažmentom motoru. V tomto prípade ide o čisto technickú úpravu vozidla. Zvonku sa Manhart pohral iba s čiernym lakom a nálepkami v bronzovej farbe. Nesmú však chýbať 20-palcové disky kolies Concave One. Posúďte sami, či by ste ešte pridali na vizuálnej dravosti Formentora, alebo vám úplne stačí jeho základný zjav.