Festival v rýchlosti v Goodwoode nie je prehliadkou lešteniek. Autá, ktoré sa postavia na trať, chcú zajazdiť čo najlepší čas a pred divákmi sa predviesť sa v pozitívnom svetle. Ako to však pri jazde na čas býva, nie vždy všetko ide podľa predstáv.
Hyundai na podujatie priniesol viacero svojich modelov. Momentálne totiž ide o jedného z najväčších výrobcov športových vozidiel na svete. Hlavnou udalosťou bola premiéra modelu IONIQ 5 N, ktorému sme sa venovali v obsiahlom článku TU. Hyundai sa chcel na trati predviesť aj s konceptom RN22e, čo je vlastne predzvesť športového modelu IONIQ 6. Auto si vyslúžilo veľkú pozornosť, ale v trochu inom slova zmysle, ako by si v Hyundai predstavovali.
Do cieľa nedorazil
V jednej zo zákrut totiž jazdec havaroval a napálil to čelne do balíkov slamy, ktorými je celá trať v Goodwoode lemovaná. Vzácny koncept, ktorý existuje len v jedinom exemplári je po nehode na odpis, dvojčlennej posádke sa však nič nestalo a po nehode odkráčala po svojich. Doteraz sme sa príliš nevenovali bezpečnosti konceptov, ale nehoda RN22e ukazuje, že aj koncepčné vozidlá, ktoré sú určené predovšetkým na statické prezentácie, disponujú vysokou pasívnou bezpečnosťou. Platí to aj o elektromobiloch a ich batériách. Tie v prípade tohto Hyundaiu boli kvalitne zabezpečené, pretože sme neboli svedkami ani náznaku nejakého skratu a následného požiaru.
Čo bolo príčinou nehody, zatiaľ nie jasné. Či išlo o nejaký technický problém alebo triviálnu chybu jazdca, ktorý nedobrzdil pred zákrutou. Napokon, video z nehody si môžete pozrieť nižšie a spraviť si vlastný úsudok.
https://youtu.be/kcffMrj35aQ
O Hyundai RN22e
Koncept Hyundai RN22e predstavila juhokórejská značka minulé leto. Posilnila tým imidž Ioniqu 6, ktorý sa oficiálne predstavil krátko pred tým. Automobil stál na platforme E-GMP s 800V architektúrou a maximálnym výkonom 577 koní. Koncept bol postavený na skúmanie maximálnych limitov zdieľanej platformy E-GMP s dvojicou elektromotorov, no zároveň ukazoval, ako by mohol vyzerať prípadný športový elektromobil IONIQ 6 N. RN22e disponoval dvojstupňovým vektorovaním, masívnym zadným krídlom, veľkým difúzorom a aktívnou prednou mriežkou chladiča. Pôvodne stál na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S.
Aj Maťo Homola havaroval s Hyundaiom
Práve dnes zverejnil slovenský pretekár Maťo Homola na sociálnych sieťach status hovoriaci o tom, že počas testovania nového pretekárskeho Hyundai i30 N od BRP Motorsport mal ešte 17. júna na Slovakiaringu vážnu nehodu. V zákrute číslo 2 v rýchlosti približne 180 km/h vyletel z trate. Po havárii mal Homola silné bolesti chrbta a krku. Už o dva dni neskôr však v pretekoch na Red Bull Ringu stál na pódiu a neskôr na Slovakia Ringu zaknihoval víťazné double.