Domov SPRÁVY News Prvý Mustang na šotolinu? Mach-E Rally ukazuje novú formu zábavy

Prvý Mustang na šotolinu? Mach-E Rally ukazuje novú formu zábavy

Po celosvetovej premiére na Festivale rýchlosti v Goodwoode bol Mustang Mach-E Rally po prvý raz odhalený bez kamufláže na autosalóne Mobility IAA v Mníchove. Rozširuje tak rad modelov Mustang Mach-E a posúva elektrické vozidlá iným smerom. Ako vôbec prvý elektromobil značky Ford inšpirovaný pretekmi rely prenáša slobodu a zábavu značky Mustang na poľné cesty.

Ešte pred rokom to bol len nápad a to, čo vidíte dnes, je dôkazom vášne a intenzívnej tvorivosti nášho tímu,“ uviedla Donna Dickson, hlavná inžinierka modelu Mustang Mach-E. „Vždy sme skúmali nové oblasti výkonu a kombinácia odpruženia vyladeného na rely, dvojmotorového elektrického pohonu a šibalského štýlu robí z modelu Mustang Mach‑E Rally iný druh výkonného vozidla – takého, ktoré nadchne zákazníkov hľadajúcich ďalšie dobrodružstvo.

Foto: Ford
Vyššia svetlá výška aj “rally” disky

Mustang Mach-E Rally sa môže pochváliť vyladenou verziou hnacieho ústrojenstva Mustang Mach-E GT s dvojmotorovým usporiadaním s cieľom dosiahnuť krútiaci moment 880 Nm a výkon 487 koní. Mustang Mach-E Rally používa lítiovo-iónový akumulátor s (využiteľnou) kapacitou 91 kWh. Vozidlo má jedinečné odpruženie, ktoré je v porovnaní s Mustangom Mach‑E GT zvýšené o 20 milimetrov v porovnaní  a je vybavené špeciálne vyladenými pružinami, tlmičmi MagneRide a 385‑milimetrovými prednými brzdovými kotúčmi s červeno lakovanými strmeňmi Brembo.

Foto: Ford

Ford Mustang Mach-E Rally ľahko spoznáte podľa lesklých bielych 19‑palcových diskov kolies z ľahkých zliatin v štýle rely. Obuté sú do pneumatík Michelin CrossClimate2 veľkosti 235/55 R19, ktoré poskytujú väčšiu priľnavosť na bočnici a nespevnenom povrchu v porovnaní s GT. Spodná časť vozidla má ochranné štíty pre predný a zadný elektromotor, ochranná fólia na obložení dverí a podbehoch kolies slúži na zamedzenie odlupovania laku a k dispozícii sú aj predajcom montované štýlové lapače nečistôt na zníženie rozstrekovania vody či blata. Do prednej časti vozidla je zabudovaný odťahovací hrot pre prípad, ak by sa nejaké dobrodružstvo v teréne náhodou trochu zvrtlo.

Foto: Ford

Každý Mustang Mach-E Rally sa bude štandardne dodávať s dvoma pretekárskymi pruhmi, ktoré dopĺňajú paletu výrazných farieb. Vozidlo bude možné objednať v modrej farbe Grabber Blue, čiernej Shadow Black, zelenej Eruption Green a pútavej žltej Grabber Yellow, pričom za príplatok je v ponuke aj možnosť bielej farby Star White alebo nového sivého odtieňa Glacier Gray.

Režim RallySport a špeciálna testovacia trať

Mustang Mach-E Rally je vôbec prvý Ford s jazdným režimom RallySport. Ten je určený na jazdu v teréne a prispôsobuje elektronické riadiace systémy tak, aby umožňoval väčšie sklzy, lineárnu odozvu škrtiacej klapky v záujme lepšej kontroly a agresívnejšie tlmenie na zaistenie lepšieho ovládania v zákrutách. Ako bonus vodiči ocenia, že tento režim jazdy v spojení s novými pneumatikami umožňuje modelu Mustang Mach-E Rally jazdiť na snehu aj iných klzkých povrchoch.

Foto: Ford

Ford na testovanie modelu Mustang Mach-E vyvinul úplne novú rely trať na svojom testovacom polygóne v Michigane. Trať špeciálne navrhli veteráni rallycrossu aby simulovali, čo všetko môže vozidlo zažiť v reálnom svete. Inžinieri a technici potom zneužili prototypy Mustang Mach-E Rally v 800-kilometrových testoch simulujúcich skúšky odolnosti v rallycrosse, aby sa presvedčili, že spĺňa ich konštrukčný zámer.

Foto: Ford

Vo vnútri nájdete kombináciu pohodlia, funkčnosti a štýlu, ktorá sa spája s kultovými bielymi kolesami. Na palubnej doske a spodných ramenách volantu sú lesklé biele akcenty a na dverách kontrastné prešívanie. Vodiči sa pripútajú do športových sedadiel, ktoré majú lesklé biele operadlá a do sedacej plochy je vyrazený nápis „Mach-E Rally“.​

The First Mustang Made to Live on Tarmac and Play in the Dirt | Ford Mustang Mach-E® Rally | Ford

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFord
Predchádzajúci článokUnikli fotky nového Peugeotu 3008
Nasledujúci článokTEST ID. Buzz – reinkarnovaný elektrický Sharan