Japonská Mazda odhalila prvé podrobnosti o aktualizovanom modeli MX-5. Ten by sa mal objaviť na trhu už v prvom štvrťroku budúceho roka. Táto aktualizácia súčasného modelu pre rok 2024 predchádza úplne novej verzii ikonického modelu. Nová generácia by mala prísť o niekoľko rokov, presný termín však zatiaľ nepoznáme.
Dočkali sme sa a poznáme prvé podrobnosti o facelifte modelu Mazda MX-5. Facelift prináša množstvo vzrušujúcich zmien, vrátane aktualizovaných technológií, prepracovaných motorov a niektorých jemných štylistických vylepšení. Špičkový 2,0-litrový atmosférický štvorvalcový motor s výkonom 178 koní nemá o nič väčší výkon ako súčasný model. Vyznačuje sa však vylepšenou odozvou škrtiacej klapky a emotívnejším zvukom vychádzajúcim priamo z motora a nie upraveným výfukom.
Prinesie lepší pocit z jazdy
Vo verziách s manuálnou prevodovkou dostane Mazda do vienka nový „asymetrický“ diferenciál s obmedzenou svornosťou. Popritom modely s najvyššou výbavou tiež využívajú nový režim pre systém ESP. Elektrický posilňovač riadenia inžinieri vylepšili s jasným cieľom zlepšiť odozvu riadenia pre väčší zážitok z jazdy. Toto vylepšenie sa má implementovať do všetkých variantov hnacieho ústrojenstva. Teda vrátane áut s 1,5-litrovým motorom a rovnako tak aj v prípade 2-litrových modelov s voliteľnou automatickou prevodovkou.
Interiér dostane novú 8,8-palcovú obrazovku infotainmentu s najnovším používateľským rozhraním Mazda MZD-Connect. Mazda však ponechala aj kúsok starej školy v podobe štandardného otočného ovládača. Tento ovládač sa nachádza na stredovej konzole a pomôže lepšie ovládať aj najnovšie verzie Android Auto a Apple CarPlay, ktoré budú k dispozícii. Okrem moderných technológií bude interiér dostupný aj v novom svetlohnedom lemovaní. Popritom modely s nižšími špecifikáciami dostanú nové látkové lemovanie.
Dostanú sa aj do Európy?
Modely s označením „RS“ zostanú určené výhradne pre japonský trh. Do výbavy dostanú športové anatomické sedadlá značky Recaro, ktoré patrili do výbavy modelov oslavujúcich 35. výročie modelu. Aktuálne nevieme, či sa tieto sedadlá dostanú aj do niektorej z výbav určených pre Európu. Facelift so sebou prinesie aj nové osvetlenie vpredu a vzadu, plus niekoľko nových dizajnov kolies pre 15 a 17-palcové kolesá. Pribudne tiež niekoľko zmien v štandardnej farebnej palete plus nová látková strecha krémovej farby.