Tretia generácia najpredávanejšieho Volkswagenu konečne spoznala aj slovenský cenník. V základnej verzii cena Tiguanu podliezla hranicu 30-tisíc eur.
Nový Volkswagen Tiguan stojí na podvozkovej platforme MQB evo, ktorú zdieľa s modelom Passat Variant. Dizajn Tiguanu do značnej miery diktovala aerodynamika, pretože koeficient aerodynamického odporu vzduchu sa medzigeneračne znížil o 15 %. Vďaka platforme MQB evo môže Volkswagen Tiguan využiť aj širokú paletu motorov, takže každý si môže vybrať pohon, ktorý využije najlepšie. V ponuke ostali dva benzínové agregáty. Ten základný 1,5 eTSI prešiel menšími úpravami – zefektívnilo sa využívanie režimu jazdy na 2 valce, čoho výsledkom je nižšia spotreba. Základná výbava má jednoduchý názov Tiguan a vozidlo práve s týmto motorom s výkonom 130 koní a 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG (manuál v ponuke nie je) je k dispozícii od 29.990 €.

Čo má Tiguan v štandarde?
Základná výbava obsahuje napríklad airbagy vodiča i spolujazdca, bočné a hlavové airbagy vpredu aj vzadu, stredový airbag umiestnený medzi prednými sedadlami, elektronickú uzávierku diferenciálu, asistent jazdy v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, digitálny prístrojový štít, 12,9-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku, audiosystém s 8 reproduktormi, dva USB-C vstupy vpredu, predné a zadné parkovacie senzory, automatickú klimatizáciu či 17-palcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 215/65 R17.
Rovnaký mild-hybridný benzínový motor, avšak naladený na výkon 150 koní vo výbave Life stojí od 35.190 € a obsahuje navyše napríklad automatické ovládanie diaľkových svetiel, automatický parkovací systém, 3-zónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, bezdrôtové pripojenie telefónu cez AndroidAuto alebo Apple CarPlay či LED osvetlenie interiéru (10 farieb).

K dispozícii je ďalej silnejší benzínový agregát 2,0 TSI naladený na výkon 204 alebo 265 koní. V oboch verziách sa Tiguan 2,0 TSI bude dodávať výhradne s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Slabší variant tohto motora (od 39.590 €) však bude dostupný až od decembra 2024, silnejší (vo výbave R-Line od 47.290 €) poteší zákazníkov už v júli 2024.
Nafta aj plugin
Na svoje si prídu aj fanúšikovia nafty. Pre nich je v ponuke motor 2,0 TDI v dvoch výkonových špecifikáciách 150 alebo 193 koní. Slabšia sa vo výbave Life predáva od 37.390 €, silnejšia sa kombinuje výhradne s pohonom 4MOTION a výbavou Elegance (46.790 €) alebo R-Line (46.890 €). Výbava Elegance obsahuje oproti výbave Life naviac napríklad LED Matrix adaptívne predné svetlomety s automatickým natáčaním do zákruty, akustické okná, stmavené zadné bočné okná, bezkľúčové otváranie dverí a elektrické otváranie dverí batožinového priestoru, masáž predných sedadiel, vyhrievanie predných sedadiel a volantu alebo 18-palcové kolesá s pneumatikami s rozmerom 235/55 R18.

Nechýba ani plug-in hybridná pohonná sústava s batériou s kapacitou až 19,7 kWh. Tá bude k dispozícii od apríla 2024 vo výbave Life za sumu od 41.690 €. Tento plug-in hybrid je vybavený 11 kW palubnou nabíjačkou a schopnosťou rýchlonabíjania jednosmerným prúdom výkonom až 50 kW, vďaka čomu sa batéria nabije z 10 na 80 % za 25 minút. Silnejšia plug-in hybridná verzia s výkonom 272 koní sa zatiaľ v slovenskom cenníku nenachádza.