Domov SPRÁVY News TEST Škoda Karoq Sportline – za pozornosť si priplatíte

TEST Škoda Karoq Sportline – za pozornosť si priplatíte

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zástupcov C segmentu vo forme hatchbackov, kombi alebo SUV je na trhu viac ako dosť. Vyznať sa v bohatej ponuke modelov je pre bežného človeka častokrát náročná úloha.

V roku 2017 predstavila Škoda Auto svoje druhé SUV – Karoq. S počtom viac ako pol milióna predaných vozidiel sa stal nosným pilierom modelového portfólia českej značky. V roku 2021 bol Karoq po najpredávanejšom modeli Octavia a mestskom SUV Kamiq tretím najžiadanejším vozidlom. V tejto chvíli je Karoq ponúkaný v 60 krajinách sveta.

Škoda Karoq
Foto: Marek Gorozdos
Dizajn nešokuje

Na fakt, že Škoda prestala robiť radikálne dizajnové zmeny nielen v rámci modernizácie, ale dokonca aj pri celkom nových generáciách svojich modelov, si už začíname zvykať. Modernizovaná verzia modelu Karoq prináša vylepšený emocionálny jazyk značky Škoda a kryštalické prvky. Vrcholná verzia Sportline prináša niekoľko unikátnych dizajnových prvkov. Maska chladiča s orámovaním v čiernej lesklej farbe a čiernymi matnými lamelami výrazne kontrastuje s predným nárazníkom lakovaným vo farbe karosérie s výraznou mriežkou prívodu vzduchu a čiernymi dizajnovými prvkami. Ďalšími lakovanými detailmi v čiernej farbe sú kryty spätných zrkadiel, lišty okolo bočných okien, strešné nosiče alebo difúzor zadného nárazníka.

Foto: Marek Gorozdos
Pár zmien aj vo vnútri

Vzhľad interiéru umocňujú nové dekoračné lišty a nové poťahy, vrátane tých z trvalo udržateľných materiálov. Poťahy sedadiel z ECO látky, ktoré sú dostupné na prianie, sú vyrobené z vlákien získaných z recyklovaných PET fliaš. Čierna farba dominuje aj v interiéri. Čierne je obloženie stropu a stĺpikov a rovnako čierne sú aj športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy potiahnuté priedušnou látkou Thermoflux, ktorá prepúšťa až 4,5-krát viac vzduchu ako zvyčajné látky a zabezpečuje tak výrazne lepší komfort sedenia. Na prianie sú k dispozícii komfortné kožené sedadlá.

Škoda Karoq interiér
Foto: Marek Gorozdos
Pod kapotou čistá nafta

Veríme, že sa nájdu aj vodiči s progresívnym zmýšľaním a ako pohon si k svojmu Karoqu zvolia benzín, no Škoda je stále konzervatívna automobilka, rovnako ako jej klienti a preto bude nafta prvou voľbou. A ako vidíte, ani verzia Sportline nebude výnimkou.  Motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW je na prianie k dispozícii s pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Motory EA288 Evo sú vybavené systémom úpravy výfukových plynov SCR, ktorý pomáha znižovať emisie oxidov dusíka. Počas takzvaného procesu Twin Dosing prichádza k vstrekovaniu AdBlue pred dva redukčné katalyzátory, ktoré sú usporiadané za sebou. Prvý katalyzátor je umiestnený pri motore v blízkosti zberného potrubia, druhý je umiestnený ďalej od motora na podvozku. Aj keď sa v meste nafta celkovo trápi, prekvapí spotrebou do 7 litrov, Diaľnica a okresky neprekvapia hodnotu okolo piatich litrov.

Škoda Karoq motor
Foto: Marek Gorozdos
Prečo nie?

Otázka znie, prečo by ste si nemohli vybrať vizuálne atraktívnu verziu modelu Karoq s pomerne nudným naftovým motorom? Keď sa v našej redakcii mohla objaviť Cupra Formentor v naftovej verzii a to ide o primárne športový model aj automobilku, tak prečo nie Karoq Sportline TDI? Ak sa potešíte zo športových a zároveň pohodlných sedadiel, adaptívneho podvozka, ktorý ani pri 18-palcových kolesách z vás nevytrasie dušu a stále prítomných všetkých praktických vlastností Škody ako veľa miesta v druhom rade a v batožinovom priestore, netreba váhať. Aj slovenský otec potrebuje do svojho inak nudného auta trochu dynamiky a emócií.

TECHNICKÉ ÚDAJE  Škoda Karoq
Motor R4
Zdvihový objem 1968 cm3
Max. výkon 110 kW / 150 k
Max. krútiaci moment 360 Nm
Palivo Nafta
Pohon AWD
Prevodovka 7-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY  
Dĺžka 4 384 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 841 mm
Výška 1 612 mm
Rázvor náprav 2 630 mm
Pohotovostná hmotnosť 1608 – 1825 kg
Objem batožinového priestoru 500/1 609 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,7 s
Rozmer pneumatík 225/50 R18
SPOTREBA (počas testu)  
Mesto 7,2 l/100 km
Diaľnica 5,8 l/100 km
Okresky 5,1 l/100 km
CENA  
Základná cena modelu 26 760 eur
Základná cena testovanej verzie od 39 940 eur

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 28

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNatlačení ako sardinky? Ukázali 4,4-metrové auto so 7 sedadlami
Nasledujúci článokTEST Volvo EX30 – auto novej generácie