Domov SPRÁVY News Je to SUV alebo MPV? Má to najlepšie z oboch, len tá...

Je to SUV alebo MPV? Má to najlepšie z oboch, len tá cena…

Foto: Marek Gorozdos

Model GLB od Mercedesu sme testovali pred niekoľkými rokmi, teraz prichádza ten správny čas na refreš. Tento model je tak trochu kuriózny, nesie mnoho z triedy A, no napriek tomu sú jeho rozmery takmer rovnako veľké ako v prípade triedy GLC. Modelového označenia sa však netreba báť, toto auto uspokojí absolútne bez problémov štvorčlennú rodinu. A možno aj o niečo väčšiu. 

Model GLB je na rozdiel od ostatných z portfólia značky skôr hranatejšieho tvaru a tie si zachoval aj po modernizácii. Jemne tak vytŕča z radu dizajnového jazyka automobilky. Prepracovaný predný nárazník s vizuálnou ochranou proti podbehnutiu poukazuje na jeho terénne gény.

Foto: Marek Gorozdos

Tento dojem zvýrazňuje aj maska chladiča SUV so štyrmi horizontálnymi lamelami a centrálnou hviezdou. Okrem toho treba spomenúť výrazné svetlomety a zadné svietidlá, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód. Mercedes-Benz rozšíril ponuku možností, ktorá teraz zahŕňa novú farbu laku – spektrálnu modrú metalízu (v tejto farbe bolo aj testovacie vozidlo), ako aj štyri ďalšie dizajny diskov.

Mercedes-Benz GLB
Foto: Marek Gorozdos
Viac ako dosť priestoru

Tu by sme sa mohli zamerať na použité materiály, technológie, ale my sa radšej budeme venovať tomu najlepšiemu, čo tento model má, a to priestoru. Ale postupne. Jedným z atraktívnych prvkov výrazne modernizovaného interiéru je voľne stojaca dvojitá obrazovka. Sériovo zahŕňa 7-palcový displej pre združený prístroj a 10,25-palcový displej pre multimediálnu obrazovku. Na želanie sú k dispozícii dva 10,25-palcové širokouhlé displeje. Okrúhle výduchy vzduchu so vzhľadom turbíny vyjadrujú športovú eleganciu a kontrastujú s rovnými, pre terénne vozidlo typickými prvkami interiéru so vzhľadom hliníka. Aj keď koža na sedadlách pôsobila autenticky, ide o jej imitáciu.

Foto: Marek Gorozdos
Nafta stále ako najlepšie riešenie

Aj keď sme pred pár rokmi testovali aj elektrickú verziu EQB, ku ktorej sme v podstate nemali veľa výhrad, tak si myslíme, že k tomuto typu auta sa stále aj v dnešných časoch hodí nafta. Aj keď poznáme majiteľa GLB s benzínovým motorom. Ten bude takisto voči majiteľovi naftovej verzie ťahať za kratší koniec z niekoľkých dôvodov. V prvom rade je nádrž až 60-litrová. To pri našej spotreba prinieslo dojazd 1000 kilometrov, čo na jedno nabitie nedá žiadny elektromobil a nezvládne to ani benzínová verzia. Ďalšou nespornou výhodou je naftový dvojliter, ktorý si počas testu ťahal okolo 6 litrov, častokrát pod touto hranicou. V ponuke je aj slabšia verzia, ktorá namiesto 190 koní ponúka koní 150, no vzhľadom na rodinné využívanie a časté zaťažovanie vozidla odporúčame tú výkonnejšiu.

Mercedes-Benz GLB
Foto: Marek Gorozdos
Aj nafta sa dá vylepšovať

K jeho charakteristickým znakom patrí jednostupňové preplňovanie turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny. Hlava valcov aj kľuková skriňa sú vyrobené z ľahkého hliníka. Povrchová úprava pracovného povrchu valcov Nanoslide znižuje trenie medzi pracovným povrchom valcov a oceľovými piestami. To znižuje spotrebu aj emisie. Môžeme potvrdiť, že okrem nízkej spotreby bol chod a prejav motora dobre odhlučnený.

Foto: Marek Gorozdos
Rodinka ako v bavlnke a bez kompromisov

Univerzálne, “kompaktné” SUV prináša luxusný štandard aj do nižšej triedy. Je to zaujímavá alternatíva k nielen väčšiemu modelu GLC, ale aj ku konkurenčnému BMW X1. Páči sa nám, že aj tieto kvázi “entry” modely vedia ponúknuť technológie z vyšších tried a okrem toho vnútorný priestor na úrovni dostupnejších značiek. Okrem toho dostatočne silný naftový štvorvalec, veľký vnútorný priestor a interiér v prémiovom vyhotovení.

TECHNICKÉ ÚDAJE Mercedes-Benz GLB 220d
Motor R4
Zdvihový objem 1950 cm3
Max. výkon 140 kW / 190 k
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo nafta
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 634 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 834 mm
Výška 1 692 mm
Rázvor náprav 2 829 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 790 kg
Objem batožinového priestoru 570 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Rozmer pneumatík 235/50 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,1 l/100 km
Diaľnica 6,2 l/100 km
Okresky 5,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 43 890 eur
Základná cena testovanej verzie 69 600 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 16

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVideli ste už na aute pútavejšiu farbu? Prekvapení má však viac…
Nasledujúci článokSpaľovákom píše závet. Elektromobil z budúcnosti kúpite už teraz

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here