Domov Elektromobilita TEST Mercedes-Benz EQB – Kompaktný sedemmiestny elektrický Mercedes

TEST Mercedes-Benz EQB – Kompaktný sedemmiestny elektrický Mercedes

Kompaktné rodinné SUV, ktoré vám poskytne sedem miest a zároveň je elektromobilom? Znie to ako utópia alebo sen moderných rodičov, Mercedes ho však zhmotnil do podoby modelu EQB.

Stuttgartská automobilka sa elektrickej budúcnosti nebojí a odvážne kráča vpred. Svedčí o tom aj stále sa rozrastajúca ponuka elektrických modelov naprieč celou modelovou radou. Od vlajkovej lode EQS vo verzii liftback a SUV až po základné EQA a EQB. Práve posledný menovaný vychádza zo spaľovacej verzie modelu GLB, ktorá síce priniesla kontroverzný dizajn, no o to praktickejšiu karosériu.

Oba modely sú prakticky na nerozoznanie, rozdiel spoznáme až v tabuľkách, aj to len vďaka mierne odlišným plastom. Dizajn je skutočne subjektívny, ale asi nám dáte za pravdu, že EQB súťaž krásy nevyhrá. Prednej časti dominuje prepojená svetelná linka, ktorá je typická pre elektrické modely Mercedes. Škoda, že stredová časť svieti len vtedy, keď aj stretávacie svetlá.

Zadné partie viac-menej kopírujú charakterovú linku prepojených svetiel, to sú zároveň signifikantné prvky odlišujúce GLB od EQB. Trieda EQB je rozmerovo veľmi podobná Škode Enyaq, ten však neponúka sedem miest. Kým Enyaq meria 4 649 mm, EQB dosahuje dĺžku 4 684 mm. V prípade šírky je to naopak a EQB so svojimi 1834 mm prehráva v prospech Škodovky so šírkou 1 879 mm. Rázvor nám však dilemu vyriešil a EQB s rozmerom 2 829 milimetrov jasne poráža Enyaq s dĺžkou rázvoru 2 765 milimetrov.

Interiér s výhradami

Interiér vás ničím neprekvapí, keďže EQB je na nerozoznanie od spaľovacieho brata. Overená architektúra modelov od Mercedesu patrí medzi špičku v oblasti technológií, užívateľského prostredia a konektivity. Jediné negatívum poputuje dielenskému spracovaniu, ktoré ako býva zvykom pri základných modeloch od MB, nie je práve dokonalé. Čo to možno napovie aj skutočnosť, že EQB sa vyrába v maďarskom závode, a je to vôbec prvé elektrické auto z krajiny našich južných susedov.

Priestorové kúzlo

Dôraz sa kládol na vnútorný priestor, ktorého je dostatok a to nie len vpredu, ale najmä v druhom rade sedadiel. Vďaka posuvným a polohovateľným sedadlá, si komfort na dlhé trasy užije aj dospelá posádka. Nastupovanie vám uľahčia obrovské dvere. Bez problémov umiestnite aj masívnu základňu na detskú sedačku tak, že vám ostane bohatý priestor na akúkoľvek manipuláciu. ISO-FIXi sú však iba na krajných sedadlách, to stredné rozhodne nie je plnohodnotné.

Dvojicu ISO-FIXov nájdete aj v tretej rade sedadiel. Táto zóna je určená vyslovene pre deti alebo nižších pasažierov. Jednoduché nie je ani nastupovanie a pokiaľ trpíte ochorením kĺbov, rozhodne to nebude vaša šálka kávy. Musím sa však priznať, že sa mi podarilo do tretieho radu sadnúť. S trochu prikrčenou hlavou som to zvládol a to aj napriek mojej výške 188 centimetrov.

V tejto konfigurácii musíte rátať len s veľmi rezervným batožinovým priestorom. Po sklopení vás čaká objem 465 litrov a pokiaľ sklopíte aj sedadlá v druhom rade, tešiť sa môžete z hodnoty 1 710 litrov. Skvelým prekvapením je perfektná rovina, ktorá vznikne za každých okolností, rovnako ako aj pravidelný kubický tvar celého batožinového priestoru. Nezabudlo sa ani na menšie dvojité dno, kam pokojne umiestnite káble alebo servisnú sadu.

 

Áno či nie

Podvozkovo je EQB naladené komfortne, systémový výkon 215 kW a krútiaci moment 520 Nm robia z tohto kompaktného rodinného auta dynamického spoločníka. Pri jazde však treba myslieť na dojazd, keďže využiteľná kapacita akumulátora predstavuje 66,5 kWh. Nám sa pri kombinovanej jazde podarilo prejsť viac ako 320 kilometrov, na diaľnici však treba počítať s dojazdom 200-250 kilometrov.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 66,5 kWh
Max. výkon 215 kW/288 k
Max. krútiaci moment 520 Nm
Dojazd 420 km
Pohon AWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 684 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 834 mm
Výška 1 701 mm
Rázvor náprav 2 829 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 175 kg
Objem batožinového priestoru 465-1710 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,2 s
Rozmer pneumatík 235/50 R19
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 19,0 kWh/100 km
Diaľnica: 25,3 kWh/100 km
Okresky: 16,0 kWh/100 km
Dojazd 350 km
Maximálny nabíjací výkon 100 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 90 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 62 292
Základná cena testovanej verzie 74 916

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!