Porovnali sme dve rôzne verzie novinky Škoda Fabia, obe s motorom 1,0 TSI. Oplatí sa investovať do drahšej Fabie? Je rozdiel medzi výkonnejším a slabším trojvalcom? Automat alebo manuál?
Aj na tieto otázky sme hľadali odpoveď v našom videoteste. Výkonnejší trojvalec bol kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a slabší s päťstupňovým manuálom. Rozdiel bol aj vo výbave, kým oranžová Škoda Fabia predstavovala vrchol s prívlastkom Style, strieborná sa zaobišla s výbavou Ambition.
Zásadným rozdielom bola aj cena, Škoda Fabia vo výbave Ambition stála 16 426€, zatiaľ čo verzia cena verzie Style sa vyšplhala až na 23 303€.
Pod kapotu novej Fabie sa opäť dostane aj štvorvalec, no v úvode sú k dispozícii len trojvalce. Základom je atmosférický motor s objemom 1.0 MPI a výkonom buď 48 alebo 59 kW. Pre tých, ktorí chcú prepĺňané motory sú k dispozícii motory TSI EVO s rovnakým objemom 1.0 litra a výkonmi 70 a 81 kW. Vrcholom ponuky motorov bude štvorvalec TSI EVO s objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW.
Ďaleko vyspelejšia
Zvýšil sa aj komfort pre celú posádku. Škoda deklaruje, že robí rodinne orientované autá a nie autá orientované striktne na šoféra. To sa prejavuje celkovo v interiéri. Škoda už vo viacerých svojich modeloch na zadných sedadlách využíva takzvané kino sedenie. To znamená, že zadný rad sedadiel je o niečo vyššie ako sedadlá vpredu. To umožňuje lepší výhľad napríklad na palubnú dosku a infotainment.
Pri interiéri je treba sa zastaviť a pozrieť sa na detaily. Súčasťou je virtuálny prístrojový štít, no nie vo všetkých stupňoch výbavy. K dispozícii je aj obrazovka infotainmentu vo veľkosti 9,2 palca. Celá prístrojová doska dostala líniu obloženú textilom. To pôsobí v skutku dizajnovo. Dynamicky look auta majú podporiť výduchy ventilácie pri dverách v kruhovom tvare. Do auta sa dostalo aj napríklad vyhrievanie čelného skla a volantu. Niekto ako mínus môže hodnotiť použitie tvrdších plastov napríklad na vrchu prístrojovej dosky. Ja osobne určite vyzdvihujem využitie tých kvalitnejších plastov na miestach, kde do kontaktu prichádza používateľ oveľa častejšie.