Domov SPRÁVY News TEST Range Rover Velar – klame telom a zvádza pohľadom

TEST Range Rover Velar – klame telom a zvádza pohľadom

Foto: Karol Gajdoš

Range Rover Velar je nádherný kus auta, ktoré sa ako jedno z mála SUV môže pochváliť skutočne terénnymi vlastnosťami. Facelift mu pridal na kráse, no bohužiaľ aj ubral na praktickej stránke. Zrovna tam, kde to nebolo potrebné…

Musím sa priznať, že Velar patrí k mojim obľúbeným autám, aspoň čo sa týka vzhľadu. Výnimočne estetická silueta pripomínajúca jachtu, v ktorej by iní našli aj prvky SUV-kupé. Nadčasový dizajn pôsobí aj po rokoch dobre, pričom by sa zaobišiel i bez modernizácie. Tá priniesla kozmetické zmeny a ešte viac podčiarkla minimalistický dizajn. Užšie predné svetlomety dostali novú grafiku, ale aj techniku, podobne ako zadné skupinové. Rozdiely si však všimnete, len ak by ste ich postavili vedľa seba. To, čo je dobré, jednoducho netreba meniť. Toho sa, bohužiaľ, automobilka nedržala pri premene interiéru.

Foto: Karol Gajdoš
Krok späť

Pôvodný futuristický sklopný displej spolu s dedikovaným panelom klimatizácie nahradil jeden statický displej infotainmentu. Range Rover pritom disponoval tým najlepším ovládaním klimatizácie, aký sme v autách vôbec mohli nájsť. Mnoho aktuálnych modelov, vrátane nového Superbu a Kodiaqu, sa k takémuto riešeniu vracia. Velar mal totiž dvojicu otočných ovládačov, ktoré vystupovali z displeja a dokázali ste nimi ovládať klimatizáciu, ale aj odvetrávanie či vyhrievanie sedadiel. To všetko len jedným otočením, respektíve stlačením.

Foto: Karol Gajdoš

Je pravda, že pôvodný systém infotainmentu po softvérovej stránke zaostával, no mechanické ovládanie mohlo ostať. Zmenou prešiel aj volant a v podstate aj celá stredová konzola. Tá je vyčistená a nenájdete tu nič okrem voliča automatickej prevodovky. Nami testovaná konfigurácia disponovala bežným tmavým čalúnením interiéru z textílie pripomínajúcej nepremokavé bundy. Tento materiál sa ľahko čistí, no obzvlášť v tmavej kombinácii pôsobí príliš stroho a nedovolí vyniknúť decentným kontúram palubnej dosky. Samotná kvalita spracovania je však na vysokej úrovni a všetko pôsobí neuveriteľne solídnym dojmom, vrátane kovových pádiel pod volantom.

Klame telom

Neviem prečo, no vždy som mal pocit, že Velar je veľkým autom. Dokonca som si ho interne v hlave radil nad BMW X5. Faktom ale je, že Velar je bližšie skôr k X3. V porovnaní s X5 má totiž o 10 centimetrov kratší rázvor, a to je poriadny rozdiel, ktorý je bohužiaľ cítiť. Na zadných sedadlách dostanete priestor len tak akurát. Nie že by sa tam nezmestila veľká detská sedačka, dokonca sa tam posadí aj 188 centimetrov vysoký chlap, no čakal som viac. Aj napriek absencii vzduchového podvozku (v našej konfigurácii) si na ceste poradí aj s väčšími nerovnosťami, pričom sme mali obuté 21-palcové disky kolies. Pravdou však ostáva, že prejazd cez retardér je citeľný a podvozok je naladený pomerne dosť tuho. Ak hľadáte plnohodnotný komfort, rozhodne siahnite po vzduchu.

Nafta je skvelou voľbou

Európska klasika v podaní trojlitrového šesťvalca naladeného na výkon 300 koní je ideálnou voľbou. Motor si skvelo rozumie s automatickou prevodovkou a poskytuje dostatok výkonu za každých okolností. Pri kľudnej jazde o ňom prakticky neviete a jeho odhlučnenie od kabíny je dokonalé. Zvukový prejav pod plynom znie výborne a naftu by ste rozhodne netipovali. Príjemná je aj spotreba, ktorá sa drží na hodnotách 7 až 8 litrov, čo je na viac ako dve tony vážiace auto s pohonom všetkých kolies výborné.

Foto: Karol Gajdoš

Úprimne, Range Rover Velar facelift vôbec nepotreboval, zaobišiel by sa len s aktualizáciou softvéru a decentnými úpravami na svetelnej technike, prípadne pohonnom ústrojenstve. Po stránke dizajnu patrí aj naďalej k tým najkrajším SUV v ponuke. Priestorom nie je malý a bude vyhovovať aj rodinám, no ak máte viac detí, za úvahu bude stáť jeho väčší brat.

TECHNICKÉ ÚDAJE Range Rover Velar
Motor R6
Zdvihový objem 2 998 cm3
Max. výkon 221 kW / 300 k
Max. krútiaci moment 650 Nm
Palivo Diesel
Pohon AWD
Prevodovka 9-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 797 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 2 041 mm
Výška 1 683 mm
Rázvor náprav 2 874 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 124 kg
Objem batožinového priestoru 552 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,5 s
Rozmer pneumatík 265/45 R21
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 8,5 l/100 km
Diaľnica 7,5 l/100 km
Okresky 7,2 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 87 173 €
Základná cena testovanej verzie 95 764 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokRopná spoločnosť postavila najväčšie parkovisko s nabíjačkami
Nasledujúci článokPorsche Fans Family Day 2023

1 COMMENT

Comments are closed.