Domov TESTY Jazdené vozidlá TEST JAZDENKY: Hyundai i20 po 120 000 km, zaujímavý pomer ceny a...

TEST JAZDENKY: Hyundai i20 po 120 000 km, zaujímavý pomer ceny a hodnoty

Druhá generácia modelu Hyundai i20, uvedená na trh v roku 2014, je dôkazom záväzku spoločnosti Hyundai vytvárať fantastické vozidlá. Priatelia, toto auto je stelesnením ideálneho vozidla pre nenáročného užívateľa. Dokáže obstáť v našom redakčnom teste?

Foto: Jakub Šuplata

Hyundai i20 bol prvý raz uvedený na trh v roku 2008 a aktuálne sa na trhu ponúka jeho tretia generácia aj v ostrej verzii N. My sa pozrieme bližšie na druhú generáciu tohto populárneho modelu. Tá bola uvedená na trh v roku 2014 a v roku 2016 sa dočkala medzigeneračného faceliftu, ktorý priniesol aj variant Active.

Hyundai i20 2016 po 120 000 km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Exteriér

Dizajnová filozofia ‘Fluidic Sculpture 2.0’ sa do veľkej miery pretlačila do sériového modelu. Hyundai i20 bol vyvinutý v dizajnovom centre Hyundai v Rüsselsheime, čo odzrkadľuje jeho konzervatívny vzhľad bez módnych výstrelkov. Technológia svetlometov je čisto halogénová, no s faceliftom prišla aj technológia LED pre denné svietenie. Z exteriérových prvkov nemožno opomenúť čierny C-stĺpik, ktorý model i20 výrazne odlišuje od konkurencie.

Interiér

Po usadnutí za volant nečakajte prémiové spracovanie, predsa sa jedná o kompaktné auto pre nenáročných vodičov. Čo však oceníte, sú prehľadné analógové budíky s displejom uprostred a multifunkčný volant v závislosti od výbavy. Z komfortných prvkov i20-ka ponúkne konektivitu pomocou USB, informatívny displej pre médiá, manuálnu klimatizáciu a dostatok odkladacích miest. Čo nám však pri tejto jazdenke chýba, je lakťová opierka. Sedadlá veľmi príjemne prekvapili svojim komfortom aj na dlhších cestách. Čo sa komfortu týka, Hyundai i20 má veľkorysý rázvor, čo sa odzrkadľuje na dostatku miesta pre všetkých pasažierov. S nadštandardným objemom kufra 326 litrov nebude problém ani víkendový výlet s priateľmi.

Motorizácie

Pod kapotou modelu i20 druhej generácie nájdeme litrový benzínový trojvalec s turbom a atmosférické jednotky s objemom 1,25 a 1,4 litra. Výkonnostne sa hýbeme v spektre 75 až 100 konských síl. Z ponuky prevodoviek ste mohli siahnuť po 5-st. a 6-st. manuálnej prevodovke alebo 7-st. automate. Svet naftových motorov zastrešovali dva motory s objemom 1,1 a 1,2 litra, manuálnou 6-st. prevodovkou a výkonom 75 až 90 konských síl. My sme testovali azda najrozšírenejšiu motorizáciu. Atmosférická 1,2-ka je pri správnej údržbe a pri dodržiavaní predpísaných servisov veľmi spoľahlivou voľbou. Spolu s 5-st. manuálom tvoria veľmi podarenú dvojicu – ideálnu do mestskej prevádzky. Spotreba testovanej motorizácie je 5,2 litra na 100 km. Pokiaľ často cestujete na diaľnici, odporúčame hľadať 1,4-ku so 6-st. manuálom, ktorej cestovný komfort pri vyšších tempách je na vyššej úrovni. Pri 130-ke beží motor na nižšie otáčky, čo sa odzrkadľuje práve na zvukovom komforte, ale aj životnosti agregátu.

Foto: Jakub Šuplata
Pre koho je Hyundai i20?

Hyundai i20 druhej generácie je podľa nás ideálnym autom pre čerstvého vodiča. Ako mladý vodič nepotrebujete 300 koní ani zadokolku, potrebujete spoľahlivé auto, ktoré vás naučí odhadu pri parkovaní, predbiehaní a najmä vám dodá veľkú dávku rozvahy v premávke. Jazdenej i20-ky sa nemusí báť ani nenáročný vodič, ktorý hľadá „presúvadlo“ z bodu A do bodu B. Na konci dňa práve s týmto zámerom Hyundai i20 vznikol a svoju misiu plní na jednotku. Autá s podobným nájazdom nájdete na trhu jazdených vozidiel s cenou okolo 8 000 eur a nakoľko Hyundai ponúka fabrickú záruku 5 rokov, možno nájdete aj výhodný kúsok s platnou zárukou, čo vám vie ušetriť množstvo financií.

Hyundai i20 2016 po 120 000 km - Startstop.sk - TEST JAZDENKY

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 39

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokAké technologické úspechy stoja za prelomovými nabíjateľnými batériami?
Nasledujúci článokPadne kľúčové rozhodnutie, zmierni sa emisná norma Euro 7?

1 COMMENT

  1. Som vlastnikom i20 už 6 . rokov a som s týmto autom spokojný nad mieru .Je to super auto ,nízka spotreba od 4,2l po 5,1 pri bežné aj mestskej prevádzke,Pri bežných každoročných výmenách oleja a filtrov ,som pri 57000 km Don ešte neinvestoval nič .Bol to veľmi dobrý výber ,za primeranú cenu

Comments are closed.