Keď kórejská automobilka SsangYong predstavila svoj nový model Torres, nejeden nielen automobilový fanúšik si povedal, že ide určite o najkrajšie vozidlo v ponuke tejto značky. SsangYong sa nikdy netajil tým, že sa nebál experimentovať, čo nie vždy dopadlo najlepšie, ale tento model sa proste bude páčiť. A nielen v čiernej farbe.
Torres nastavuje úplne nový dizajnový jazyk značky SsangYong. Má ostro rezané hrany evokujúce jazdnú dynamiku a dobrodružstvo. Nová je taktiež vertikálna podoba mriežky chladiča, ktorá je výrazným prvkom nového dizajnového smeru. Dobrodružný výzor podčiarkujú podlhovasté LED svetlomety a dvere batožinového priestoru inšpirované rezervným kolesom off-roadov. Torres vo veľa detailoch klame telom. Napríklad sľubuje otváranie dverí batožinového priestoru do strany podľa umiestnenia kľučky, ale je to len dizajnová vychytávka.
Priestor a prehľadnosť
Pri návrhu interiéru bolo myslené predovšetkým na prehľadnosť a plnú kontrolu nad ovládaním vozidla v každom okamihu. Torres šikovne kombinuje fyzické tlačidlá s intuitívnym technologickým riešením troch samostatných displejov. Všetko je prehľadné a ľahko ovládateľné. SsangYong Torres ponúka dostatok miesta ako pre pasažierov, tak aj pre náklad, čo ocenia najmä rodiny a zákazníci, ktorí potrebujú všestrannosť a veľký batožinový priestor (839 litrov/703 litrov v prípade vybavenia rezervným
kolesom).
Z motorov si nenavyberáte
Je to tak, kým nepríde do ponuky čisto elektrická verzia, Torres ponúka výhradne benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra. Ak by ste chceli naftu, jednoducho máte smolu. Aspoň je možnosť voľby medzi prevodovkami, buď si vyberiete šesťstupňový manuál, alebo za príplatok (vo vyššej výbave zdarma) šesťstupňový automat. Motor si s autom a prevodovkou rozumie relatívne dobre, nevýhodou je spotreba až 9-10 litrov. Akokoľvek sme sa snažili, nižšie sme spotrebu nedokázali stlačiť. Nebudeme sa tváriť, že nám v ponuke chýba nafta, ktorá by k veľkému SUV určite pasovala lepšie.
Kabína stojí za to
Za zmienku stojí samotné spracovanie interiéru. To sa drží na európskej úrovni, nemá problém držať krok ani s kórejskými konkurentami. Vodič má k dispozícii až tri veľké displeje, kde jeden ukazuje jazdné údaje, druhým sa ovláda klimatizácia a tretí je pre infotainment. Ak sme už spomenuli, priestor v kabíne je na úrovni Škody Kodiaq. Okrem naozaj obrovského batožinového priestoru je v druhom rade veľa miesta ako nad hlavami, tak aj pre nohy cestujúcich.
Torres do každej rodiny
Aj v testovanej konfigurácii, ktoré väčšinou vedia potiahnuť základnú cenu až na dvojnásobok, je Torres výrazne lacnejší ako konkurencia. Neponúka o nič menej ako ostatné vozidlá na trhu, výrazným nedostatkom môže byť pre európskeho zákazníka absencia naftovej motorizácie. Tá by vedela jazdiť s o pár litrov nižšou spotrebou, a viac by sa hodila k autu.
TECHNICKÉ ÚDAJE | SsangYong Torres |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1497 cm3 |
Max. výkon | 120 kW / 163 k |
Max. krútiaci moment | 280 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 6-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 700 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 890 mm |
Výška | 1 720 mm |
Rázvor náprav | 2 680 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 618 kg |
Objem batožinového priestoru | 708/1 594 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 245/45 R20 |
Rozmer pneumatík | 245/45 R20 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 10 l/100 km |
Diaľnica | 7,2 l/100 km |
Okresky | 6,8 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 26 990 eur |
Základná cena testovanej verzie | 39 270 eur |