Domov SPRÁVY News TOP 6 revolučných prvkov, ktorými Mercedes zmení svet áut

TOP 6 revolučných prvkov, ktorými Mercedes zmení svet áut

Foto: Mercedes-Benz

Značka Mercedes-Benz neustále skúma novodobé technológie v snahe vytvoriť podobu mobility zajtrajška. Teraz exkluzívne poskytuje predstavenie aktuálnych výskumných aktivít orientovaných na pokrok v automobilovom priemysle, ktoré ďaleko presahujú súčasnú éru transformácie. Sú to inovácie pre celkom novú éru mobility. Pozrite sa, na čom všetkom v Mercedese pracujú a čo nás čaká v strednodobom horizonte.

Priekopnícke technológie zvyšujúce kvalitu života a bezpečnosť cestnej premávky, podporuje ochranu klímy a zlepšujúce digitálne zážitky – to sú v skratke oblasti, ktoré už teraz podliehajú vývoju, aby mohli byť čo najskôr aplikované do našich životov.

Inovatívna sila bola a je jednou z najdôležitejších hnacích síl značky Mercedes-Benz. Sme pritom presvedčení o tom, že inovácie majú zmysel len vtedy, keď našim zákazníkom ponúkajú ozajstnú pridanú hodnotu. Pokrok chápeme ako vývoj inovatívnych technológií v dialógu so spoločnosťou,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a technický riaditeľ.

Rozšírená a zmiešaná realita

Mercedes-Benz pracuje na hyperpersonalizovanom zážitku prostredníctvom virtuálneho asistenta MBUX. Systém používajúci okrem iného aj generatívnu umelú inteligenciu (UI) bude ešte lepšie spoznávať svojho vodiča so všetkými jeho zvyklosťami. V budúcnosti by mal rozpoznať jeho psychické rozpoloženie a byť jeho nápomocným spoločníkom počas celého dňa, nielen vo vozidle. Príklad: vodič každé ráno po zobudení pije kávu a pripravuje si svoju súpravu s podporou zmiešanej reality pre svoj pracovný deň. To okrem iného zahŕňa kontrolu termínov v kalendári. Model Mercedes-Benz v správny čas autonómne vyjde z garáže. Interiér je už presne nakonfigurovaný podľa aktuálnych potrieb, napríklad s nastavenou teplotou, rozhlasovou stanicou alebo hlasitosťou. Vodič nastúpi a vyrazí na cestu. Virtuálny asistent MBUX podľa individuálnych preferencií navrhne cieľ navigácie. Navrhnutá trasa vedie priamo do kancelárie a nie k obľúbenej kaviarni s možnosťou vyzdvihnutia priamo vo vozidle, pretože zákazník už pil kávu doma.

Foto: Mercedes-Benz

Cez okuliare s rozšírenou realitou vodič sleduje navigáciu ako virtuálne ukazovatele vo vonkajšom svete – presne na tých miestach, kde sa nachádzajú dôležité body cesty a odbočenia. Ak sa chce osoba za volantom venovať radšej iným aktivitám, jednoducho prepne vozidlo na režim samočinného jazdenia. Vozidlo jej potom na základe známych, individuálnych preferencií navrhne rozšírené úlohy a zážitky. Patrí k nim napríklad zaujatie uvoľnenej polohy pri sedení alebo pokračovanie v plnení úloh, ktoré zákazník začal vykonávať doma a ktoré nedokončil. Interakcia zákazníka s vozidlom môže na želanie kedykoľvek prebiehať hlasom alebo prostredníctvom ovládacích komponentov.

Integrácia okuliarov s rozšírenou realitou 

Víziou spoločnosti je prostredníctvom okuliarov s rozšírenou realitou dlhodobo ponúkať všetkým cestujúcim vo vozidle úplné nový zážitok. Uplatňuje sa pritom prístup Bring Your Own Device (BYOD). Zákazníci by v budúcnosti mali mať možnosť používať vo vozidle svoje vlastné okuliare s rozšírenou realitou, ktoré sú individuálne prispôsobené ich zrakovej ostrosti a osobnému okoliu. Mercedes-Benz preto skúma technické riešenia, ktoré v budúcnosti umožnia jednoduchú integráciu rôznych okuliarov s rozšírenou realitou.

Foto: Mercedes-Benz

Spoločnosť vidí veľký potenciál v možnosti ponúknuť všetkým cestujúcim s okuliarmi s rozšírenou realitou množstvo výhod: osobný ekosystém by bolo možné optimálne integrovať súbežne s obsahmi, ktoré sú špecifické pre Mercedes-Benz. Okrem toho by prepojenie so snímačmi vozidla mohlo priniesť nové možnosti pozdvihnutia zážitkov zo zábavnej techniky, pohody a komfortu na novú, ešte pohlcujúcejšiu úroveň.

Mercedes-Benz sa intenzívne venuje zmiešanej realite (mixed reality, MR). Táto revolučná technológia ponúka všestranné možnosti použitia v celom svete značky Mercedes-Benz – od výskumu cez vývoj až po zážitok zákazníka. Príkladom je konfigurátor so zmiešanou realitou. Ten by sa v budúcnosti mohol používať v procesoch návrhu a vývoja s využitím okuliarov so zmiešanou realitou. Mohli by vzniknúť napríklad nové možnosti efektívnej spolupráce: kolegovia by mohli vďaka okuliarom so zmiešanou realitou súčasne pracovať na rovnakých virtuálnych vozidlách v rôznych krajinách a časových pásmach.

Foto: Mercedes-Benz

Pohľadom cez okuliare so zmiešanou realitou by v budúcnosti bolo možné rýchlo a výhodne porovnávať rozličné typy vozidiel s reálnymi rozmermi vozidla. Aj nové nápady by mohli byť rýchlejšie znázornené a virtuálne odskúšané. Použitie okuliarov so zmiešanou realitou v procese vývoja navyše otvára možnosti výrazného zníženia spotreby prírodných zdrojov a materiálov. Potrebných by bolo menej fyzických prototypov, a tým by sa ušetrili prírodné zdroje.

NASLEDUJE: NEUROMORFICKÁ VÝPOČTOVÁ TECHNIKA

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokNa Slovensku je elektromobil ekologickejší ako spaľovák už po 23 000 km
Nasledujúci článokVIDEO: 3 veci, ktoré s autom za 200 000 € robiť nechcete. My sme museli
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.