Domov SPRÁVY News Xiaomi YU7 prekonalo v 24-hodinovej výzve pýchu Mercedesu

Xiaomi YU7 prekonalo v 24-hodinovej výzve pýchu Mercedesu

Xiaomi YU7
Foto: Xiaomi

Lei Jun, šéf spoločnosti Xiaomi, je v Číne aktuálne doslova superstar. Po fantastickom uvedení modelu YU7 na trh narástla hodnota akcií Xiaomi o viac ako 10 %, čím sa hodnota Junovho majetku odhaduje na viac než 60 miliárd eur.

Kniha objednávok Xiaomi YU7 doslova explodovala. Počet objednávok za prvých 24 hodín dosiahol počet 289-tisíc, čím sa prakticky rezervovala produkcia vozidla až do začiatku roka 2027. Podľa niektorých čínskych médií sa Lei Jun stal najbohatším Číňanom.

Keď spoločnosť Xiaomi prvýkrát oznámila zámer vyrábať vlastné elektromobily, tento nápad sa stretol s nezanedbateľnou dávkou skepticizmu. Len malé percento ľudí verilo, že by sa čínskej spoločnosti dokázalo podarilo to, v čom zlyhala napríklad aj spoločnosť Apple. Lenže Xiaomi predstavilo model SU7, technologicky špičkovo vybavené vozidlo so vzhľadom pripomínajúcim Porsche Taycan, navyše za mimoriadne konkurencieschopnú cenu. Xiaomi do tohto projektu nalialo viac ako 10 miliárd dolárov, no investícia sa oplatila. Komečne bol model SU7 veľkým úspechom, o čom svedčili aj dlhé čakacie doby, ktoré výrazne prekonali čakaciu dobu napríklad na modely značky Tesla.

Foto: Xiaomi

Tretím Xiaomi bude 6-miestne SUV

Ďalší boom sme videli na konci júna, keď bol na čínsky trh uvedený model YU7. Xiaomi na základe obrovského dopytu po vozidlách začalo pracovať na výstavbe svojej tretej továrne, pričom ani tá druhá ešte nie je celkovo dokončená. Ak sa Xiaomi nepodarí druhú továreň dokončiť včas, niektorí spotrebitelia sa k YU7 nedostanú ani na začiatku roka 2027. Ktorá svetovo uznávaná automobilka má vypredanú produkciu elektrického vozidla na tak dlhý čas dopredu?

V poradím tretím vozidlom s logom Xiaomi by malo byť veľké luxusné 6-miestne SUV. Dostupné by malo byť v plne elektrickej verzii aj vo verzii s predĺženým dojazdom. Kým model SU7 bol postrachom pre Porsche a YU7 kazí v Číne biznis Tesle, tretia novinka by mala spôsobiť vrásky na čele spoločnosti Huawei a jej značke Aito. Xiaomi usilovne pracuje na naplnení cieľa stať sa do roku 2043 piatou najväčšou automobilkou na svete.

Štatistické zaujímavosti o YU7

Lei Jun usporiadal 2. júla živú diskusiu, v ktorej poskytol podrobnosti o vývoji modelu YU7 a odpovedal na kľúčové otázky od verejnosti. Lei Jun napríklad prezradil, že približne 10 % objednávok YU7 pochádzalo od existujúcich zákazníkov SU7 alebo SU7 Ultra, čo je výrazne menej, ako sa očakávalo. Priemerný vek kupujúcich YU7 je 33 rokov, čo je o niečo viac ako u majiteľov SU7. Ženy tvoria 30 % objednávok. Zaujímavé je, že 52,4 % kupujúcich YU7 sú používatelia Apple, čo predstavuje 4 % nárast oproti SU7, čo odráža záväzok spoločnosti Xiaomi podporovať ekosystém Apple. Tri najobľúbenejšie mestá nákupov sú Šanghaj, Chang-čou a Peking. To sú všetko mestá, ktoré pre Model Y od značky Tesla predstavujú silné trhy.

Xiaomi YU7
Foto: Xiaomi

Xiaomi rýchlo rozširuje svoju maloobchodnú sieť predajcov. Aktuálne ich má už 335 v 92 mestách po celej Číne. Len tento mesiac by malo pribudnúť ďalších 18. Už štandardná verzia YU7 udáva dojazd 835 km v zmysle cyklu CLTC. Nezávislé testy čínskych automobilových médií potvrdili pôsobivý dojazd aj v reálnom svete. Počas jedného z testov sa novinárom podarilo prejsť s vozidlom 784 km na jedno nabitie.

24-hodinová výzva

Lei Jun ďalej povedal, že SU7 počas vývoja najazdil viac ako 10 miliónov reálnych kilometrov. Pri YU7 to bolo o niečo menej, len 6,5 milióna. Osobne prešiel so štandardnou verziou YU7 1300 kilometrov z Pekingu do Šanghaja s jednou zastávkou na nabíjanie, čo ho „úplne šokovalo“ a upevnilo jeho sebavedomie. Model YU7 nedávno absolvoval 24-hodinovú vytrvalostnú výzvu, v ktorej prešiel 3 944 kilometrov pri vysokých rýchlostiach a preukázal tak svoju odolnosť, výkon a nabíjacie schopnosti. Lei Jun vyjadril nádej, že priemysel prijme takéto prísne testovanie s cieľom podporiť celkový pokrok. Podobným záťažovým testom prešiel aj Mercedes-Benz CLA, ktorý počas 24 hodín prešiel vzdialenosť 3717 kilometrov.

Xiaomi YU7 24-Hour Endurance Challenge

Lei Jun tiež uznal dlhé čakacie doby na dodanie vozidiel kvôli obrovskému dopytu a požiadal zákazníkov o trpezlivosť. Vyzval tých, ktorí naliehavo potrebujú auto, aby zvážili iné domáce vozidlá. Menoval napríklad pripravované Xpeng G7 a Li Auto i8, alebo dokonca Tesla Model Y, ku ktorej stále prejavuje rešpekt a úctu. Pokiaľ ide o medzinárodnú expanziu, Lei Jun potvrdil, že Xiaomi sa vzhľadom na súčasný objem nevybavených objednávok naďalej zameriava na plnenie domácich objednávok. Expanzia na zahraničné trhy sa nezačne skôr ako v roku 2027.

⚡️ Řídil jsem auto od XIAOMI! Tohle je nové Xiaomi YU7 Max

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina
Predchádzajúci článokLancia Delta HF Integrale sa vráti v roku 2026
Nasledujúci článokNa Slovensku sa bude vyrábať nová značka áut, mnohí ju nepoznajú
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.