SUV Sealion 06, nástupca modelu Sealion 6, je najrýchlejšie vyrábaným modelom v histórii značky BYD a pravdepodobne aktuálne najrýchlejšie vyrábaným vozidlom na svete. Len za 100 dní pokorila produkcia tohto modelu hranicu 100 000 kusov.
BYD Sealion 06 sa predáva v plne elektrickej aj plug-in hybridnej verzii, pričom zvonka vyzerajú na nerozoznanie. Sealion 06 je veľké SUV s vonkajšími rozmermi 4 810 mm x 1 920 mm x 1 675 mm a rázvorom dlhým 2 820 mm. Aj tento model využíva dizajnový jazyk Ocean s uzavretou prednou časťou, delenými prednými svetlometmi, čiastočne zapustenými kľučkami dverí a vlnitými zadnými partiami. Cenovo sa tieto vozidlá pohybujú na čínskom trhu v prepočte v rozmedzí 19 až 23-tisíc dolárov.

BYD Sealion 06 stojí na platforme e-Platform 3.0 Evo, ktorá využíva 400 aj 800 V architektúru. Základná batériová verzia používa 65 kWh akumulátor s elektromotorom s výkonom 170 kW a krútiacim momentom 330 Nm, pričom poskytuje dojazd 520 km (CLTC). Vyšší rad vozidiel používa 800 V architektúru, 78 kWh batériu a elektromotor s výkonom 180 kW. BYD v prípade tejto verzie udáva dojazd 605 km, nabíjací výkon 237 kW a priemernú spotrebu na úrovni len 12,5 kWh na 100 km.
Plug-in hybridný variant používa hybridný systém DM-i piatej generácie, ktorý je známy aj z modelov, ktoré BYD predáva na európskom trhu. Jeho súčasťou je 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 126 Nm, no hlavné slovo tu má predovšetkým elektromotor s výkonom 160 kW. Základná PHEV verzia má 18,3 kWh batériu, vyššia 26,6 kWh, takže čisto elektrický dojazd sa pohybuje od 120 do 170 km a ten celkový atakuje až 1 700 km. BYD Sealion 06 je štandardne vybavený inteligentným jazdným systémom God’s Eye a pokročilými bezpečnostnými prvkami vrátane siedmich airbagov a viac ako 30 bezpečnostných funkcií.
Veľký objem, nízky zisk
Spoločnosť BYD síce vyrába vozidlá ako na bežiacom páse, lenže na domácom trhu je minimálne zisková. Ceny vozidiel sú v Číne tak nízke, že výrobcovia automobilov nedokážu ani pri obrovských predajoch generovať takmer žiadny zisk. BYD sa preto musí spoliehať na odbyt na zahraničných trhoch vrátane Európy, kde predaj v septembri medziročne vzrástol o viac než 270 %. Značka BYD, ktorá v Európe predáva mesačne toľko vozidiel ako napríklad Mazda, Nissan alebo Suzuki, za uplynulé 4 roky zaznamenala explozívny nárast, ktorý je, zdá sa, na konci.

V treťom kvartáli tohto roka zaznamenala firmy 3-percentný pokles tržieb na cca 23,5 miliárd eur, čo je prvý pokles od roku 2020. Čistý zisk klesol o masívnych 33 % na cca 950 miliónov eur, čo môže znamenať, že firma na konci roka doručí investorom horšie hospodárske výsledky ako v minulom roku. Pokles však môže byť len krátkodobý, pretože spoločnosť investovala veľa finančných prostriedkov do budovania nových tovární. Rozostavané sú závody v Brazílii, Thajsku, Maďarsku aj Turecku. Spoločnosť navyše rozširovala svoju flotilu nákladných lodí, uvádzala na trh nové modely aj celé nové značky.







































