Domov SPRÁVY Elektromobilita Z Bratislavy do Košíc bez nabíjania? Táto elektrická dodávka to asi dokáže

Z Bratislavy do Košíc bez nabíjania? Táto elektrická dodávka to asi dokáže

Nový Mercedes-Benz eSprinter oslávi svoju svetovú premiéru začiatkom februára 2023, takže v súčasnosti prebiehajú záverečné testovacie jazdy. Mercedes sa pochválil, že predsériové vozidlo absolvovalo testovaciu jazdu zo Stuttgartu do Mníchova a späť bez dobíjania.

Predprodukčný Mercedes-Benz eSprinter absolvoval v októbri špeciálnu testovaciu jazdu. Tá viedla z múzea Mercedes-Benz v Stuttgarte na mníchovské letisko a späť. Elektrická dodávka ju absolvovala len na jedno nabitie batérie a bez dobíjania. Tomu zodpovedá dojazd 475 kilometrov pri spotrebe energie 21,9 kWh na 100 kilometrov. A to aj napriek tomu, že trasa je mimoriadne náročná na spotrebu paliva kvôli vysokému podielu diaľnic a stúpaní.

Pod dohľadom TÜV Süd 

Nový Mercedes-Benz eSprinter bude uvedený na trh s tromi rôznymi veľkosťami batérie. Na testovaciu jazdu bolo vybrané predsériové vozidlo s najväčšou z nich. Meranie spotreby prebehlo 19. októbra 2022. Aby sa vytvorili reálne podmienky pre expresnú dodávku medzi Stuttgartom a Mníchovom, jazda sa neabsolvovala na uzavretej testovacej dráhe, ale v bežnej premávke. Na sedadle spolujazdca sedel počas celej testovacej jazdy inšpektor z TÜV Süd. TÜV Süd ako neutrálna testovacia organizácia potvrdila, že spotreba 21,9 kWh na 100 kilometrov dosiahnutá pri tejto testovacej jazde zo Stuttgartu do Mníchova a späť bola podľa prístrojovej dosky dosiahnutá na jedno nabitie batérie a že vozidlo bolo v poriadku.

Mercedes eSprinter

Zavíta aj za oceán

Keďže nie každý trasu zo Stuttgartu do Mníchova pozná, urobme malú rekapituláciu. Elektromobil odštartoval z múzea Mercedes-Benz v Untertürkheime po B10 v smere na Göppingen a ďalej na Ulm. Tam vyšiel na diaľnicu. Trasa viedla na letisko v Mníchove po A8, ako aj po A99. Potom jazda pokračovala po diaľnici späť smerom na Stuttgart, kde na križovatke Wendlinger Kreuz viedla cesta späť do múzea Mercedes-Benz cez B313 a B10. Dĺžka trasy bola 475 kilometrov, pričom najnižší úsek bol vo výške 210 metrov nad morom a najvyšší vo výške 785 metrov nad morom. Po príchode ukazovala prístrojová doska dojazd ešte asi 20 kilometrov.

S tromi akumulátorovými a niekoľkými variantmi karosérie bude nový eSprinter výrazne flexibilnejší a otvorí nové zákaznícke segmenty, ako aj trhy (okrem Európy sa po prvýkrát pozrie do USA a Kanady). Nový eSprinter sa bude postupne vyrábať v Charlestone (Južná Karolína, USA), Düsseldorfe a Ludwigsfelde od druhej polovice roku 2023.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 1 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČo ich k tomu viedlo? Tento komponent by ste v Dodge Challenger SRT Hellcat nečakali
Nasledujúci článokVždy sa to vie ešte posunúť o úroveň vyššie. Manhart predstavuje upravené BMW M5 CS
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.