Aj keď sa okolo faceliftu Astry a príchodu nového malého auta Corsa nerobilo veľké “haló”, rozhodne sa nejedná o autá, ktoré by nikoho nezaujímali. Vo Frankfurte priťahujú viac pozornosti než by ste očakávali.

Faceliftovaná Astra

Univerzálny hatchback prešiel tichým faceliftom začiatkom roku 2019. A už bolo na čase. Aktuálna generácia je totiž na trhu už od roku 2015. Mierna modernizácia má za úlohu stanoviť nový štandard v tejto triede automobilov. V prvom rade stojí za zmienku veľmi nízky aerodynamický odpor. Verzia Sports Tourer má koeficient odporu len 0,25, čo je jedným z najlepších na svete. Klasický hatchback s koeficientom odporu 0,26 je lídrom vo svojej triede. Nízky odpor vzduchu bol dosiahnutý viacerými klapkami v prednej maske a vďaka nemu sa podarilo rapídne znížiť spotrebu paliva.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Najväčšie zmeny sa udiali v interiéri a pod kapotou. Astra dostala novú generáciu agregátov s objemom od 1,2 do 1,5 litra. Výkonnostné pokrytie bude siahať od 77 kW až po 107 kW. Podľa cyklu NEDC by nemal žiaden z nich spotrebovať vaic ako 4,8 litra paliva v priemere. Pomáha k tomu aj nová 9-stupňová automatická prevodovka, už známe CVT-čko či šesťstupňový manuál.

Nová Corsa

Po tom, čo koncern PSA odkúpil Opel od amerického GMC, svitá automobilke na lepšie časy. Vďaka zdieľaniu platformy s novým Peugeotom 208 príde Corsa aj v elektrifikovanej variante. Tá dostala 50 kWh akumulátory, ktoré vystačia malému hatchbacku na 330 kilometrov podľa cyklu WLTP. Opel ponúka až 8 ročnú záruku na akumulátory a autu nebude chýbať ani funkcia rýchlonabíjania. Vďaka nej sa akumulátory nabijú za 30 minút na neuveriteľných 80%.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo sa týka výkonu, nie je to nič svetoborné. 100 kilowatov a 260 newtonmetrov nemusí znieť ako veľa, no malému autu to stačí, aby dokázalo vystreliť z 0 na 50 za 2,8 sekundy. Stovka trvá 8,1 sekundy, čo je stále lepšie než niektoré konvenčné hatchbacky. V ponuke budú aj spaľovacie motory, konkrétne tie, ktoré bude používať Peugeot. Rovnako je Corsa s 208 veľmi podobná v interiéri.

Aktuálne z Frankfurtu 2019: Porsche Taycan si brúsi zuby na Teslu

Foto: startstop.sk

Pridaj komentár