Domov AUTOSALÓN MNÍCHOV IAA Mníchov: Prichádza elektrický model Mégane E-tech!

IAA Mníchov: Prichádza elektrický model Mégane E-tech!

Mníchovský autosalón priniesol okrem ďalších noviniek aj dlho očakávaný model Mégane E-tech. Ide o 100% elektrický model. Poďme sa mu spoločne pozrieť na zúbok.

Keď sa povie Renault Mégane, každý si predstaví obľúbený a úspešný model francúzskej značky. Tento model uzrel svetlo sveta ešte v roku 1995. Od tej doby sa na trh dostal vo viacerých prevedeniach. Megane poznáme ako hatchback, MPV, kabriolet ale aj kupé. Pod kapotu sa mu dostali rôzne pohonné jednotky a ani tentokrát sa Mégane nevyhne novej pohonnej jednotke. Mégane E-tech súčasnosti bude čisto elektrický hatchback tak trochu pripomínajúci crossover.

Jedinečne spracovaný

Aby sme boli presný, celý názov tohto modelu je Renault Mégane E-Tech Electric. Je treba spomenúť, že spoločne s Nissanom Ariya zdieľajú modulárnu platformu CMF-EV. Táto platforma je určená výhradne pre elektromobily. Dĺžka vozidla dosiahla hranicu 4,21 metra. Mégane je 1,5 metra vysoký a do šírky meria 1,78 metra. Pozoruhodný je práve rázvor kolies – celkovo 2,7 metra s veľmi krátkym predným aj zadným previsom. Hmotnosť tohto auta dosiahla 1 624 kilogramov.

Kolesá robia auto a tým sa riadia aj v Renaulte. No v prípade Mégane E-tech sa myslí aj na aerodynamiku. Vozidlo dostalo 20” zliatinové disky s aero krytmi. Pri aerodynamike ešte zostaneme. Kľučky vozidla sú zapracované do dverí a majú funkciu automatického vysúvania. To je prepojené s LED symfóniou na uvítanie. Kľučky vzadu sú elegantne zapustené do C-stĺpika.

Prvýkrát nové logo

Mégane dostal ako prvý model značky tú česť na prednej maske niesť nové logo. To je práve ústredným motívom prednej časti. Oproti konceptu došlo iba k menším úpravám v LED podpise predných svetiel. Na Mégane E-tech nehľadajte klasiku – spätné zrkadlá sú fuč a nahradili ich kamery. Interiér sa nesie v štýle novej palubnej dosky. Tá má v sebe integrované dva displeje v tvare obráteného písmena L. Multimediálny systém OpenR Link prezentovali v Renaulte už vo viacerých modeloch.

Digitálný prístrojový štít má uhlopriečku 12,3” a displej infotainmentu zasa 12”. Ten je orientovaný vertikálne. V nižších stupňoch výbavy bude k dispozícii aj 9” displej infotainmentu. Štandardom pre palubný systém je podpora Apple CarPlay a Android Auto po vzduchu. Systém je prepojený aj so službami Google ako Maps, Assistant a Google Play.

Recyklovanie je matka múdrosti

Interiér vozidla je z plne recyklovateľných materiálov. To sa týka čalúnenia z recyklovaných textílii a rovnako aj plastových obložení a komponentov vo vnútri palubnej dosky. Keď sa Mégane E-tech dostane na koniec svojej životnosti, bude až 95% materiálu recyklovateľných. Aj vďaka modulárnej platforme CMF-EV a kompaktnosti elektrického pohonu tento model sľubuje veľmi bohatý priestor v interiéri. Batožinový priestor má objem 440 litrov a tvar obdĺžnika. Pod jeho podlahou sa nachádza ďalších 22 litrov priestoru na nabíjaciu aparatúru.

O pohon sa stará elektromotor vyvinutý v rámci aliancie a jeho vývoj trval až 10 rokov. Ide o asynchrony motor s vinutým rotorom. Ten by mal poskytovať lepší výkon ako motor s technológiou využívajúcou permanentné magnety. Bez obsahu vzácnych kovov by aj výrobné náklady mali byť nižšie a znížiť by sa mal aj dopad na životné prostredie. Plusom je aj váha motoru. Je ľahší a váži iba 145 kilogramov.

Batéria meria iba 110 milimetrov na výšku a celkovo sa výrazne podieľa na nižšej konštrukcii vozidla. Rovnako je benefitom aj nízke ťažisko a lepšia aerodynamika. Batéria je vybavená aj zbrusu novým systémom chladenia. Model Mégane E-tech bude k dispozícii v dvoch variantach výkonu. Základ bude 96 kW (130 koní) a 250Nm. Silnejšia varianta dostane výkon 160 kW a až 300 Nm točivého momentu. Zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu bude mať hodnotu 7,4 sekundy. Maximálna rýchlosť bude končiť na hranici 160 kilometrov za hodinu.

Dva typy batérie a asistenti na cestách

Batéria bude mať rovnako 2 verzie. Slabšiu 40 kWh s dojazdom 300 kilometrov podľa WLTP. Silnejšia bude mať kapacitu 60 kWh a dojazd až 470 kilometrov na jedno nabitie. Z wallboxu batériu nabijete výkonom 7,4 kW, verejné nabíjačky zvládnu 22 kWh a rýchlonabíjačky až 130 kW. Nabitie na 300 kilometrov na rýchlonabíjačke zvládnete zhruba za 30 minút.

Mégane E-tech bude mať v ponuke dostatok systémov asistencie a bezpečnosti. Mezdi ne bude patriť aj systém autonómneho riadenia druhej úrovne Active Drive Assist. Na palube nesmie chýbať adaptívny tempomat, obmezdovať rýchlosti, systém udržiavania v pruhoch, 360°kamera, automatické núdzové brzdenie a mnoho ďalších. Zaujímavým bodom je QR kód na okne vozidla. Ten by mal slúžiť záchranným zložkám. V prípade nehody bude poskytovať všetky potrebné informácie k čo najefektívnejšej pomoci.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCZ
Predchádzajúci článokIAA Mníchov: V divízií Maybach si pripravili koncept elektrického EQS.
Nasledujúci článokIAA Mníchov: Mercedes EQG, alebo keď sa snúbi tradícia s budúcnosťou