Domov Doprava Neuveriteľná drzosť Erika Kaliňáka, lex Vajanského nabralo nečakaný smer

Neuveriteľná drzosť Erika Kaliňáka, lex Vajanského nabralo nečakaný smer

FOTO: Facebook Erika Kaliňáka, Redakcia - Úprava Redakcie

Tristometrová cyklotrasa z bratislavského nábrežia leží niektorým politikom vládnej koalície v žalúdku tak hlboko, že kvôli nej chcú všetkým samosprávam po celom Slovensku odobrať dôležité kompetencie. 

Cyklotrasa na Vajanského nábreží v Bratislave, ktorá si dovolila zrušiť jeden jazdný pruh v každom smere, sa ihneď po dokončení stala predmetom politického boja, ktorí využili politickí influenceri na svoju narcistickú propagáciu zaobalenú do obhajoby práv vodičov čakajúcich v 5-minútových kolónach. Aby sa náhodou nestalo, že si nejaký ďalší primátor zmyslí zrušiť niekoľko metrov cesty na vytvorenie cyklistického pruhu, vláda chce na seba prevziať bremeno rozhodovania o dopravných úpravách na všetkých cestách na Slovensku.

Fotobanka: 123rf.com
Za všetkým stojí Kaliňák a Mažgút

Už na jeseň 2023 predložili poslanci za Smer Ján Mažgút a Erik Kaliňák na rokovanie parlamentu návrh zákona, ktorý dostal príznačné ľudové označenie – lex Vajanského. Tento zákon mal dať ministerstvu dopravy, ktoré sa vie ledva postarať o niekoľko kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, právomoc zasahovať do dopravných rozhodnutí obcí a miest. Návrh tohto zákona bol síce minulý týždeň z rokovania parlamentu stiahnutý, ale ako sa ukázalo, radosť to bola predčasná, pretože išlo iba o šikovný manéver, aby ministerstvo dopravy pod vedením Jozefa Ráža predložilo podobný návrh, ktorý (ako inak) by mu prisudzoval ešte viac právomocí. Tvorcovia v pôvodnom návrhu išli tak ďaleko, že by si uzurpovali právomoc na posúdenie každej zmeny dopravnej značky. Ak by si teda nejaký ZŤP z Hornej Dolnej chcel vybaviť pred svoje bydlisko parkovacie miesto s dopravnou značkou, jeho žiadosť by dostal na stôl ministerský úradník v Bratislave.

Pri dopravných zmenách je najdôležitejšia flexibilita a takéto centralistické schvaľovanie by, pochopiteľne, podstatne predlžovalo celý proces. Na posúdenie by ministerstvo totiž malo až 45 dní. Samozrejme, návrh zákona vyvolal ostrú reakciu u zástupcov samospráv a včera na návrh novely cestného zákona zareagovali aj zástupcovia miest. Únia miest Slovenska správne argumentuje (okrem iného), že návrh môže ohroziť bezpečnosť na cestách a v obciach.

Zdravý rozum zvíťazil

Našťastie, takáto absurdita bola v éteri len niekoľko hodín, keď minister dopravy Ráž ustúpil týmto argumentom. „Uznali sme argumenty ZMOS-u a Únie miest Slovenska, že by ich to zbytočne zdržovalo aj pri bežných veciach,“ vyhlásil minister. Návrh teda vraj na základe pripomienok upraví a predloží do ďalšieho pripomienkového konania. Na úpravy v štýle súčasnej vládnej garnitúry sme si však už zvykli, takže môžeme očakávať ďalšiu absurditu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTOP 5 najvýkonnejších štvorvalcových motorov všetkých čias
Nasledujúci článokPriama úmera podľa Dodge, kôň = 10 dolárov