Domov Elektromobilita Čínska vláda chce zakročiť, pribrzdí rast elektromobilov

Čínska vláda chce zakročiť, pribrzdí rast elektromobilov

Čínska vláda mení stratégiu a chystá sa brzdiť obrovský rast elektromobility. Dôvod môžeme označiť za pomerne logický. Chce sa vyhnúť možnosti, že sa trh presýti a rozpúta sa cenová vojna. Aj preto sa v Číne rozhodli, že obmedzia rast nových projektov. Ide o rozumný krok?

Čínska vláda pravidelne vyhodnocuje situáciu na trhu s automobilmi. Aktivita na čínskom trhu a v automobilovom priemysle v tejto ázijskej krajine raketovo rastie. Ide o skutočne disproporčný nárast vzhľadom k dopytu. A aj preto sa vláda v Číne rozhodla, že zakročí a obmedzí expanziu domácich výrobcov elektrických vozidiel. O tomto kroku informovali noviny Financial Times.

čína koronavírus
Zdroj: Autoevolution
Podľa vlády treba zakročiť

Sin Kuo-pin, námestník ministra pre priemysel a informačné technológie, vyjadril obavy o nedostačujúcom dopyte a pripustil isté opatrenia. Tie by sa mali sústrediť práve na projekty, ktoré neprinášajú až tak veľký úžitok. Tým chcel naznačiť, že niektoré automobilky sa snažia nie úplne čestným spôsobom získavať konkurenčné výhody voči svojim konkurentom. Aj preto sa vláda rozhodla zatočiť s týmto nespravodlivým a nepoctivým prístupom.

Ak by do vývoja na trhu nezasiahli, hrozilo by presýtenie trhu a cenová vojna. Aktuálne majú viacerí výrobcovia pomerne dobrý prístup na investičné úvery od bánk. Snažia sa získavať trhový podiel prostredníctvom neúmerného znižovania cien a marže. V minulosti sa Čína už stretla s cenovou vojnou a najviac na ňu doplácali práve subdodávatelia a zamestnanci.

Foto: Dongfeng
Vyvážajú nie len čínske automobilky

Automobilky preto často volia stratégiu cenového nátlaku na svojich dodávateľov a tí sú následne nútení znižovať svoje náklady na úkor vlastných zamestnancov. Číne sa za minulý rok podarilo poslať na export takmer 5 miliónov vozidiel, z ktorých väčšina putovala do Ruska. Aj naďalej sa očakáva nárast exportu čínskych automobilov aj na európske trhy.

Treba však spomenúť, že viac ako pätina celkového exportu z Číny je tvorená exportom zahraničných automobiliek vyrábajúcich práve v Číne. Najlepším dôkazom je napríklad Tesla, ktorá vyviezla za posledný rok takmer 344 tisíc automobilov mimo územia Číny. Vo veľkom však vyvážajú z Číny aj Ford a GM. Najväčší skok v exporte automobilov vyrobených v Číne ale zaznamenala Kia, ktorej export vzrástol viac než o 100 %.

Foto: Bolt

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFinancial Times
Predchádzajúci článokNajväčšia európska politická strana chce zastaviť zákaz spaľovacích motorov
Nasledujúci článokNajväčšia výletná loď na svete čoskoro vypláva na prvú plavbu