Domov Elektromobilita Kamión na elektrinu? V Nemecku ich už testujú

Kamión na elektrinu? V Nemecku ich už testujú

Elektrické autá sú dnes už vcelku bežné a stretávame ich každodenne. Ale čo tak niečo väčšie? Kamión na elektrinu ste asi v reálnej premávke len tak nevideli. Problémom je samozrejme veľkosť akumulátorov. Ale čo tak dodávka elektriny z drôtov nad cestou, podobne ako taký trolejbus?

V tomto smere je veľkým „preborníkom“ švédsky výrobca nákladných áut Scania. Tá sa zameriava na obnoviteľné zdroje, používa „tichšie“ motory, taktiež alternatívne palivá. Na CNG už jazdí veľa kamiónov, ale čo tak na elektrinu? Kamión na elektrinu je totiž veľkou neznámou. Najväčším problémom je totiž uskladnenie elektriny, keďže vyrobiť dostatočne silný elektromotor na pohon nie je problém. Avšak aby mal ako taký dojazd, musel by akumulátor tvoriť polovicu hmotnosti vozidla, ak nie aj viac.

To by zbytočne znižovalo užitočné zaťaženie a o to predsa pri nákladnej doprave ide. Takže to zatiaľ s akumulátormi nevyzerá ružovo. Ale čo taký pohon vozidla cez zberače a natiahnuté elektrické drôty nad cestou? Podobný systém, ako jazdí trolejbus. V Nemecku takto testujú na elektrifikovanom úseku diaľnice A5 pri Frankfurte nad Mohanom niekoľko vozidiel. Scania tam aktuálne dodá ďalších 7 elektrifikovaných vozidiel. V mestečku Lübeck už jazdia elektrifikované Scanie, po dokončení tretej testovacej trasy by mali pribudnúť ďalšie, dokonca celkovo až 22 kúskov. V Nemecku je k dispozícii 12 km na diaľnici A5 smerom na Darmstadt a 5 km smerom na Frankfurt. Ide totiž o jeden z najrušnejších a najviac znečistených úsekov v Nemecku. Denne tade prejde 135 tisíc áut, z toho 14 tisíc nákladných

Je to skôr hybrid na biodiesel

Aby som to uviedol na pravú mieru, bežný elektromobil to nie je. Avšak kamión po pripojení zberača na elektrickú sieť vypne spaľovací motor a následne ide tento úsek výlučne na elektriku. Na diaľnici môžu jazdiť rýchlosťou 90 km/h, tu nie je ani žiadne obmedzenie. Keď vozidlá prejdú mimo elektrifikovaný úsek, naštartuje sa spaľovací motor, poháňaný z bionafty. Teda z nafty vyrobenej ekologickou cestou, bez potreby kvapky ropy. Teda energeticky udržateľná mobilita.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJScania
Predchádzajúci článokTo naj od Alpiny, diel 9: Alpina B3 S
Nasledujúci článokJoe Biden začína plniť svoje sľuby. Flotila SUV vozidiel bude nahradená elektromobilmi