Domov Elektromobilita Williams a Italdesign spúšťajú svoju vlastnú platformu pre elektromobily

Williams a Italdesign spúšťajú svoju vlastnú platformu pre elektromobily

EV platformy

Williams Advanced Engineering (WAE) a Italdesign spolupracujú na modulárnej platforme pre výrobu širokej škály špičkových elektrických automobilov.

 

Spoločnosť Williams Advanced Engineering bola založená v roku 2010 tímom Formule 1. Dizajnérske štúdio Italdesign je súčasťou koncernu VW už od roku 2010. Obe spoločnosti tvrdia, že platformu možno použiť ako základ pre tvorbu športových automobilov, crossoverov a sedanov.

EV platformy

Jadrom spoločnej ponuky je platforma pre elektromobily Williamsu EVX so štrukturálnou batériou. Williams hovorí, že platforma EVX umožňuje rýchlu industrializáciu elektromobilov. Pričom zdôrazňuje výkon, flexibilitu a je vhodná pre prípady výroby vozidiel v malom a strednom objeme.

„Platforma je vyrobená z recyklovaných kompozitných materiálov a hliníka. Vďaka tomu je EVX ľahký a stanovuje nové štandardy statickej a torznej tuhosti“, tvrdí Williams. EVX dokáže prispôsobiť rázvor náprav od 2890 mm do 3099 mm a usporiadanie pohonu zadných aj všetkých štyroch kolies. Zákazníci si budú môcť zvoliť dizajn vozidla a pohonnú jednotku. WAE hovorí, že verzia ich modulárneho batériového systému bola vyvinutá pre Formulu E. Môže umožniť buď výkon až 1 000 kW, alebo dojazd takmer 1000 km. Okrem Formuly E dodáva WAE batérie pre terénne závodné série Extreme E a novú európsku sériu elektrických cestovných automobilov s názvom Electric Touring Car Racing series alebo ETCR. Williams tvrdí, že platforma je navrhnutá pre veľkosti batérií medzi 104,0 a 120,0 kWh.

Extreme E
Oveľa viac slobody pre dizajn

Williams tvrdí, že jeho štrukturálna batéria je iná. Vysvetľuje to takto: „Predné a zadné konštrukcie podvozku sa pripevňujú ku skrinke z uhlíkového kompozitu. Nárazové zaťaženie sa dá prenášať pomocou vnútorných výstuh na integrálne bočné prahy. Výsledný prierez s väčším profilom dosahuje veľkú torznú tuhosť potrebnú na zabezpečenie plného potenciálu platformy.“ Spoločnosť teda hovorí, že sa menej spolieha na „hornú štruktúru vozidla“, ktorá potenciálne ponúka viac slobody v dizajne vozidla.
WAE tvrdí, že modulárna platforma je pripravená na prispôsobenie tímom Italdesign, ktorý vytvorí finálne vozidlo tak, aby zodpovedalo požiadavkám značky. Italdesign doladí všetky požiadavky podľa klienta.

EV platformy

„Dopyt po vysoko výkonných elektrických vozidlách naďalej vykazuje značný rast, ale doposiaľ neexistovalo úplné riešenie výroby elektromobilov,“ hovorí technologický riaditeľ WAE Paul McNamara. „Tento jedinečný vzťah spája najmodernejšiu technológiu valivých podvozkov EV s jedným zo svetových lídrov v oblasti výroby karosérií vozidiel.“

Technický riaditeľ spoločnosti Italdesign Antonion Casu uviedol, že myšlienkou je ponúkať automobily na trhoch GT, sedan, crossover a kabriolet, ktoré sú úplne prispôsobiteľné zvnútra i zvonka. Zameriavame sa na obchodné prípady, ktoré sa budú vzťahovať na rôzne objemy výroby od Ultra Limited Series až po 10 000 jednotiek ročne, z ktorých 500 môže spoločnosť Italdesign postaviť v našich závodoch v Turíne. “

EV platformy

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCar and Driver
Predchádzajúci článokFerrari 812 Superfast je najsilnejším cestným Ferrari
Nasledujúci článokÚčtovník radí: Aká možnosť financovania automobilu je najvhodnejšia?