Domov Elektromobilita Mercedes pracuje na prototype s dojazdom viac ako 1000 kilometrov

Mercedes pracuje na prototype s dojazdom viac ako 1000 kilometrov

Mercedes sa pripravuje na uvedenie prototypu elektrického automobilu Vision EQXX. Premiéru bude mať v roku 2022, bude slúžiť ako predchodca budúcej elektrickej technológie značky.

EQXX EV bol prvýkrát “odhalený” minulý rok. Pričom Mercedes tvrdil, že bude mať najdlhší elektrický dojazd a najvyššiu účinnosť zo všetkých vozidiel s pohonom na batérie, ktoré boli kedy vyrobené. Teraz spoločnosť Mercedes poskytla údaje na podporu týchto tvrdení s tým, že EQXX bude mať skutočný elektrický dojazd viac ako 1 000 km.

Prototyp bol prvýkrát ukázaný svetu počas predstavenia stratégie Mercedesu. Spoločnosť teraz zverejnila ďalšiu ukážku, ktorá sa zhoduje s jej nedávnou aktualizáciou stratégie v oblasti e-mobility. Tá ponúka o niečo jasnejší pohľad na štýl vozidla v porovnaní s pôvodným siluetovým profilovým záberom vozidla.

Batéria nebude priberať hmotnosť

Inžinieri pracujúci na projekte tvrdia, že skôr ako zvýšiť kapacitu batérie (a s ňou aj hmotnosť), je kľúčom k dosiahnutiu takého dlhého dojazdu zlepšenie aerodynamickej účinnosti automobilu. Inžinieri Mercedesu vysvetlili: „Najjednoduchším spôsobom je vložiť do auta väčšiu batériu, čo však vedie k znižovaniu návratnosti. Kľúčová je efektívnosť vozidla a hnacie ústrojenstvo. “

Markus Schafer, vedúci oddelenia výskumu a vývoja Mercedesu, na svojom tohtoročnom strategickom podujatí povedal: „Pokiaľ ide o aerodynamiku, tento projekt sa zameriava na to, aby prekročil hranice toho, čo sa podarilo dosiahnuť pomocou EQS. To je vôbec najnižším sériovým automobilom série Cd na svete. A taktiež pracujeme na zvýšení energetickej hustoty o ďalších 20 percent na úrovni buniek v porovnaní s EQS. “

Najnovší teaser spoločnosti Mercedes naznačuje toto zameranie na aerodynamickú účinnosť. Prototyp má veľmi malú čelnú plochu, zatiaľ čo prechod z kapoty na čelné sklo má plytké zahnutie na uľahčenie prúdenia vzduchu. Aj prieduchy a žiabre boli obmedzené na minimum, jediné zreteľné otvory na nasávanie boli namontované na kapote.

Bude iba predchodca

Je smutné, že EQXX priamo nevyústi v nový Mercedes EV. Očakáva sa, že pôjde o jednorazový prototyp, ktorý má predviesť technologickú zdatnosť značky Mercedes EQ. Šéfovia však potvrdili, že poznatky z prototypu sa odfiltrujú do budúcich sériových modelov značky.

Schafer pokračoval slovami: „Dnes hovoríme o budúcnosti Mercedes-Benz. A samozrejme je to predovšetkým o číslach, faktoch a údajoch. Všetci však vieme, že skutočné kúzlo sa stane, keď sa pôsobivé technologické úspechy stanú skutočnosťou v automobile. Preto som veľmi hrdý, že vám môžem poskytnúť ukážku nášho modelu Vision EQXX. V roku 2020 sme iniciovali vzrušujúci ďalší krok vo vývoji elektrických vozidiel a zostavili sme multifunkčný multidisciplinárny tím odborníkov podporovaný špecialistami z tímu Mercedes-AMG F1. Dostali sme pokyn, aby na jedno nabitie zamerali viac ako 1 000 km.

“Ale nie zväčšením batérie. Ktokoľvek to mohol urobiť. Nie, pracujú s batériou normálnej veľkosti určenou na sériovú výrobu v pripravovanom kompaktnom automobile Mercedes. Efektívnosť je nová mena!” Naši odborníci na eDrive rýchlo zvyšujú efektivitu a posúvajú hranice toho, čo je možné, pokiaľ ide o eMotor, invertor, dizajn batérií, balenie a správa tepla. Stíhajú marginálne zisky, ktoré zvyšujú rozsah. Naším cieľom je integrovať tieto nové technológie do budúcich cestných automobilov Mercedes.“

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!