Domov Elektromobilita Vstup autom do Vysokých Tatier len pre vyvolených? V roku 2030 by...

Vstup autom do Vysokých Tatier len pre vyvolených? V roku 2030 by mali vzniknúť bezemisné zóny

Tatry

Všade samé emisie, aj kvôli tomu sa snažia politici o vznik bezemisných zón. Možno už čoskoro padne striktné rozhodnutie a autám vo Vysokých Tatrách odzvoní. Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky má nový plán. Ak tento plán premenia v skutočnosť, do “bezemisných” zón sa so spaľovacím motorom ani nepozriete.

Mimovládna organizácia driving.digital v spolupráci s Ministerstvom dopravy a výstavby SR sú spoločne zodpovedné za tento projekt. Existuje predpoklad, že do konca tejto dekády, teda do roku 2030, vzniknú v regióne Vysokých Tatier takzvané bezemisné zóny. Do nej nebude možné vstúpiť vo vozidlách so spaľovacím motorom. Riadne Sci-fi, hlavne pre obyvateľov, ktorý dennodenne dochádzajú za prácou.

Auto bude luxus

Automobil sa postupne stáva luxusom. Aspoň tomu nasvedčujú štatistiky zohľadňujúce nárast cien automobilov. Ich plnohodnotnou náhradou majú byť elektrobusy a vylepšená sieť železníc. Rovnako sa tak o slovo hlásia aj cyklotrasy pre cyklistov. Táto zóna tak nevyškrtne automobilovú dopravu úplne, ale povedzme, že ju značne obmedzí. Do tejto zóny budú mať možnosť vstúpiť elektromobily, vďaka ich nulovým dopadom. O tom, či tomu tak aj naozaj je, sme písali v nedávnom článku o emisiách.

Čiže ak budete mať doma v garáži elektromobil, vstup bude pre vás možný. Ak sa však tento projekt skutočne premení v realitu, bude zaujímavé sledovať vývoj fungovania dopravy. Celková frekvencia v oblasti Vysokých Tatier tak môže klesnúť až niekoľkonásobne. Jedine, že by si všetci návštevníci kúpili elektromobily. Otázkou je, či sa bude dať elektromobilita považovať za plnohodnotnú alternatívu.

Slabí budú ešte slabší

Ak infraštruktúra nebude mať dostačujúci level, ako môže takýto plán “bezemisných” zón fungovať ? Elektromobilita momentálne jednoznačne nie je pre každého. V najbližšej dobe to ani nevyzerá, že by sa mal tento trend zmeniť. Ako sa budú vnímať následné oblasti, v ktorých infraštruktúra nedosahuje ani z ďaleka úroveň Vysokých Tatier ? Môj názor je, že až príliš tlačíme na pílu a vnucujeme rozhodnutia, ktoré z dlhodobého hľadiska nevedú nikam a už vôbec nie k lepšiemu. Takéto rozhodnutie oslabí ešte viac už teraz dosť slabé regióny. Ak je toto cieľom, tak sa to pravdepodobne podarí.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 12

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutomagazin.sk
Predchádzajúci článokTýmto zimným gumám sa radšej vyhnite, v teste úplne pohoreli
Nasledujúci článokDuslo Šaľa je najväčší výrobca AdBlue v Európe, obmedzenie výroby spôsobí…