Domov Elektromobilita Honda e:Ny1 – nové elektrické SUV príde už v roku 2023

Honda e:Ny1 – nové elektrické SUV príde už v roku 2023

Prototyp Honda e:Ny1 sa dostal do sveta. Pár fotiek nového auta prichádzajúceho na budúci rok, o ktorom spoločnosť Honda tvrdí, že zakotví v strede jej produtkovej línie elektromobilov. To zdôrazňuje dôležitú úlohu, ktorú zohrá sériová verzia v stratégii elektrifikácie japonskej značky.

Prototyp e:Ny1 je plne elektrický a pôjde už o druhý plnohodnotný elektromobil značky Honda v Európe. Tento model ponúkne väčší priestor, všestrannosť a pravdepodobne aj dojazd v porovnaní s modelom Honda e. K nemu pribudne aj úplne nové hybridné SUV segmentu C, ktoré sa zaradí medzi HR-V a CR-V.

Dôležitý model pre Hondu

„Tento nový elektromobil segmentu B, ktorý príde na trh v roku 2023, sa stane stredobodom budúceho produktového radu Hondy.” To potvrdil prezident spoločnosti Honda Europe Katsuhisa Okuda. „Ponúkajúc jedinečnú zmes dynamiky, technológie a dizajnu, ktorými je Honda známa, toto auto môže byť skvelou voľbou pre rodiny, ktoré hľadajú svoj prvý elektromobil.“

Značka odhalila obrázky prototypu vozidla, čo naznačuje, že podľa predpovedí ide o verziu SUV pre európsky trh e:NP1 a e:NS1, ktorý odhalili pre čínsky trh. Štýl sa vo veľkej miere zakladá na koncepte SUV e:concept, ktorý Honda predstavila v roku 2020, a na aktuálnej generácii HR-V. Vozidlo patrí do segmentu B. Pôjde o nového rivala pre modely Opel Mokka-e a Hyundai Kona Electric.

Žiadny technický základ pre nové auto nebol odhalený. Zdroje blízke Honde však potvrdili, že nové auto nájde základy na upravenej verzii platformy Honda e. Tú natiahnu tak, aby dokázala poňať väčšiu batériu pre väčší dojazd.

Viac informácii už čoskoro

Modely e:NS1 a e:NP1 vyrobené v Číne využívajú podvozok e:N Architecture F od spoločnosti Honda. To je elektrická platforma navrhnutá pre kompaktné elektrické vozidlá s elektrickým pohonom predných kolies. Batéria s kapacitou 68,8 kWh má dojazd až 500 kilometrov na jedno nabitie, hoci je homologovaná podľa čínskych trhových štandardov.

V tejto fáze ešte nevieme, či sa dojazd modelu e:Ny1 vyrovná týmto údajom. Takmer určite môžeme očakávať lepší dojazd ako má Honda e. Žiadne zábery z interiéru Hodna neposkytla, ale autá na čínskom trhu využívajú veľký 15-palcový portrétový centrálny displej na prístrojovej doske. Viac sa o prototype e:Ny1 odhalí  už v nasledujúcich mesiacoch.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!