Domov Elektromobilita Nový Ford Explorer ako EV súrodenec VW ID.4

Nový Ford Explorer ako EV súrodenec VW ID.4

Nový Ford Explorer ako elektromobil? Americká automobilka sa neštíti použiť ikonické názvy modelov pre svoje nové elektrické vozidlá. Dokázala to napríklad aj v prípade Mustangu Mach-E a chce v tom pokračovať aj s pripravovaným modelom Capri. Označenie Explorer dostáva rovnaké zaobchádzanie a má patrí k novému elektrickému SUV strednej veľkosti.

V skutočnosti platí tvrdenie, že Ford Explorer je známejšie označenie v USA ako v Európe. Ford však očakáva pomerne veľké predajné čísla od vozidla, ktoré dostane práve označenie Explorer. Novinka má konkurovať modelom ako Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 a Toyota bZ4X. Veľkou správou nového Fordu Explorer je, že ide o produkt partnerstva Fordu a Volkswagenu v oblasti elektromobilov. Spoločnosti sa už podelili o svoje odborné znalosti v oblasti úžitkových vozidiel, dodávok a pick-upov a teraz sa ich pozornosť obracia na osobné elektromobily.

Model Explorer, postavený na rovnakej platforme MEB ako Volkswagen ID.4, mal niekoľko rokov na to, aby si vypočul spätnú väzbu od zákazníkov na elektromobily VW. Teraz nastal čas, aby im ponúkol správne nastavený elektromobil, ktorý by mal čo najviac vyhovovať jeho majiteľom. Model Explorer tiež používa aj rovnaké batérie ako jeho „súrodenec“ VW ID.4.

Širší, ale kratší

Ford dostal podsaditejší, agresívnejší vzhľad v porovnaní s modelom ID.4, ktorý skôr pôsobí priateľským výrazom. Ford je síce širší ako ID.4, no jeho dĺžka stráca v porovnaní s VW 124 mm a výška rovnako stráca 40 mm. Vďaka tomu má Ford zavalitý vzhľad. Čepeľové LED svetlomety Fordu prepája čierny dizajnový panel, ktorému hlavný dizajnér Jordan Demkiw prikladá veľký význam.

Po celej dĺžke auta sa tiahne strieborná ochranná lišta, čo umožnilo dizajnérom priniesť „asertívnu a robustnú“ príťažlivosť ikonického SUV od Fordu a priblížiť ho tak zákazníkom v Európe. Jordan Demkiw a jeho tím začlenili dizajn plávajúcej strechy vďaka čiernym A, B a C stĺpikom, s polopriehľadnou grafikou na poslednom z nich. Kupujúci dostanú na výber kolesá od 19 do 21 palcov, ako aj celý rad možností lakovania exteriéru.

Slušný dojazd a menší batožinový priestor

Rovnako ako predná časť, aj zadná časť má podobne hranatý tvar. Opäť nesmú chýbať LED svetlá spojené čiernym lemovaním. Za zadnými dverami modelu Explorer sa nachádza 450-litrový batožinový priestor. Väčší ako v prípade Mustangu Mach-E. V porovnaní s modelom VW ID.4 však asi o 100 litrov menší, pravdepodobne kvôli kratším zadným previsom. K dispozícii dostanú zákazníci viacero nastavení výšku podlahy batožinového priestoru a možnosť sklopenia zadných sedadiel do roviny navýši celkový objem batožinového priestoru na 1 400 litrov.

Rad Explorer odštartuje modelom s pohonom zadných kolies s výkonom 168 koní, ktorý využíva 55 kWh batériu na predpokladaný dojazd 350 kilometrov. Ford ponúkne aj výkonnejší jednomotorový model s výkonom 282 koní, ktorý využíva 82 kWh batériu. Ford tvrdí, že táto verzia zvládne na jedno nabitie prejsť až 540 kilometrov. Zároveň sa týmto modelom zvyšuje maximálna rýchlosť nabíjania zo 130 kW na 170 kW, čo zodpovedá najrýchlejšej technológii od VW.

Vrcholná verzia prekoná ID.4 GTX

Vrcholná verzia modelu Explorer má rovnakú batériu a možnosti nabíjania, ale s duálnou pohonnou sústavou produkujúcou kombinovaný výkon 335 koní. Presne o 40 koní viac ako najvýkonnejší model VW ID.4 GTX. Ford prejde na jedno nabitie zhruba 490 kilometrov a dokáže potiahnuť záťaž až 1 400 kg. Všetky modely Explorer sa dokážu nabiť z 10 na 80 percent za približne 25 minút.

Vo vnútri robí Ford najväčšie pokroky v porovnaní s vozidlom VW. Explorer dostal do výbavy 15-palcovú obrazovkou umiestnenú na výšku. Táto obrazovka pri spustení softvéru SYNCMove od spoločnosti Ford ponúkne viaceré možnosti zobrazenia na celej obrazovke a navyše prístup ku všetkým obvyklým možnostiam pripojenia smartfónu. Systém ponúkne viaceré možnosti nastavenia a rotáciu displeja až o 30 stupňov pre čo najlepší prenos informácií smerom k vodičovi.

Ford myslel na všetkých

Za obrazovkou sa nachádza „My Private Locker“. Ide o úložný priestor pre telefón, peňaženku a ďalšie predmety. Pod stredovou konzolou sa nachádza ďalší priestor na rôzne veci a 17-litrový priestor medzi prednými sedadlami, ktorý ponúkne dostatok priestoru napríklad aj na 15-palcový notebook alebo tri fľaše vody. Na vrchnej strane prístrojovej dosky je štandardný soundbar, ktorý obsahuje voliteľné 10-farebné ambientné osvetlenie, ktoré reaguje na rôzne režimy jazdy. K dispozícii záujemcovia dostanú tiež päťpalcový digitálny prístrojový panel zobrazujúci rýchlosť, dojazd a navigačné pokyny.

Ford zachová štruktúru úrovne výbavy Explorer celkom jednoduchú. Od uvedenia na trh budú k dispozícii iba dve verzie: Explorer a Explorer Premium. Presné špecifikácie neboli zverejnené, ale Ford potvrdil, že všetky autá dostanú vyhrievané masážne sedadlá a vyhrievaný volant. Nesmie chýbať ani dvojzónová klimatizácia a bezkľúčový vstup, plus zvukový panel na palubnej doske. Štandardom je pripojenie cez Apple CarPlay a Android Auto. Výbava Premium prináša umelú kožu Sensico a ambientné osvetlenie, zatiaľ čo doplnková výbava zahŕňa automatické otváranie dverí batožinového priestoru a panoramatickú strechu takmer po celej dĺžke strechy.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKedysi sa Superb predával s osemvalcom, teraz bude mať bližšie k elektrike
Nasledujúci článokPrekvapenie mesiaca: pôjde Hyundai N Vision 74 do výroby?