Myšlienka dobrá, prevedenie katastrofálne. Americká ministerka pre energetiku Jennifer Granholmová chcela propagačnou jazdou povzbudiť motoristov k prechodu na elektrické automobily, no na vlastnej koži pocítila nedostatky v nabíjacej infraštruktúre. Riešenie problému jej tímu pohoršilo odbornú aj laickú verejnosť.
Granholmovej štvordňová cesta po juhovýchode USA z Charlotte do Memphisu mala za cieľ upozorniť na miliardy dolárov, ktoré Biely dom vlieva do zelenej energie a elektrických vozidiel. Granholmová od začiatku svojho mandátu presadzuje zelené riešenia a vo veľkom podporuje elektromobily.
Ako dvojnásobná bývalá guvernérka Michiganu pomohla zachrániť automobilový priemysel počas globálnej finančnej krízy v roku 2008. Jej rodina už niekoľko rokov jazdí na elektromobiloch, aktuálne vlastní Ford Mustang Mach-E. Počas cesty jej sprievodný tím a vozidlá na nej zúčastnené, však museli riešiť problémy, do ktorých sa z času na čas dostane vodič elektromobilu aj v Európe či na Slovensku. Obzvlášť vtedy, ak kolónu áut tvorí viac elektromobilov. Ministerka musela pri plánovaní cesty počítať s tým, že Cadillac Lyriq, Ford F-150 Lightning a Chevrolet Bolt budú potrebovať pravidelné zastávky na nabíjanie. Ako napríklad v Grovetowne v štáte Georgia.



Zasahovať prišla polícia
Jej sprievodný tím si však uvedomil, že na mieste nebude dostatočný počet nabíjačiek na nabitie všetkých vozidiel, pretože jedna zo štyroch nabíjačiek bola nefunkčná a zvyšné tri boli práve obsadené. Jeden zo zamestnancov kancelárie ministerky preto podľa reportáže odpojili z nabíjačky rodinu s deťmi a miesto na nabíjanie obsadili spaľovacím vozidlom. Poškodení občania ihneď zalarmovali políciu, ale keďže podľa zákonov v štáte Georgia nie je parkovanie spaľovacieho auta na miesto pre nabíjanie elektromobilov klasifikované ani ako priestupok, polícia nemohla urobiť nič. Z etického hľadiska však takéto riešenie situácie na ministerku nevrhá dobré svetlo.
O probléme nedostatočnej nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily vedia automobilky aj vláda. Výrobcovia budujú vlastné nabíjacie huby alebo sa dokonca spájajú s konkurentmi, aby mali ich zákazníci nabíjanie dostupnejšie. Vláda USA takisto nalieva miliardy dolárov do budovania celoštátnej siete elektrických nabíjačiek. Postup transformácie dopravy si však vyžaduje čas, a tak sa vodiči elektromobilov príležitostne môžu stretnúť s nepríjemnými zážitkami na verejných nabíjačkách. Medializácia papalášizmu a nekorektných riešení slabých stránok elektromobility tých predstaviteľov, ktorí sa zasadzujú za prechod od fosílnych palív k elektromobilite, však tomuto procesu určite nepomáha.