Domov Lifestyle TOP 7 jazdených supersedanov lacnejších ako nová Octavia RS

TOP 7 jazdených supersedanov lacnejších ako nová Octavia RS

Foto: Audi

Sedany so stovkami koní sú špecifickým javom v automobilovom svete. Väčšina z nich vyzerá nenápadne a svoj potenciál odhaľujú len zvukom vychádzajúcim z výfukov, ktorý dáva tušiť, že pod kapotou sa skrýva niečo mimoriadne.

Bentley Continental Flying Spur Speed

Názov dlhý ako samo 5,2-metrové auto a nekonečný ako prúdiaca sila z dvakrát preplňovaného dvanásťvalca s objemom 6,0 litra. Táto kombinácia určite nie je vhodná pre britského kráľa a z jazdnej dynamiky 2440 kilogramov vážiaceho prepychového sedanu by sa zatočila hlava aj oveľa mladším jedincom. Karbón-keramické brzdy vpredu s priemerom 420 mm a vzadu s priemerom 356 mm boli v čase uvedenia auta na trh najväčšie, aké kedy boli namontované do sériového auta. Talianski zbohatlíci si objednávali rovno jednu sadu navyše a svojim hosťom na nich servírovali pizzu.

Foto: Bentley

Šesťstupňová automatická prevodovka má čo robiť, aby fyzicky udržala 610 koní na predpísaných pastvinách a aby jej 750 Nm krútiaceho momentu neprerástlo príliš cez hlavu. Keď sa táto masa luxusného dreva a kože s priestorom malého tanečného parketu a zabudovanej diskoaparatúry s výkonom 1100 W a 15 reproduktormi rozhýbe na stovku za 4,8 sekundy, do krížiku ho nezameria James Bond ani Robin Hood. A aj keby, pri maximálnej rýchlosti 322 km/h sa ešte stále môžete pokúsiť ujsť aj vystrelenej guľke… A to sa za 40-tisíc oplatí, nie?

Cadillac CTS-V

V našom prehľade nesmie chýbať ani zástupca surovej a syrovej americkej sily. Čo sa stalo, keď priamo továreň namontovala motor z Corvetty ZR1 do hranatého manažérskeho sedanu? Vznikol Cadillac CTS-V a skvelé náradie pre obľúbenú americkú disciplínu v šprinte na štvrť míle. Keď budete počuť ryk preplňovaného osemvalca s objemom 6,2 litra, na skromný priestor v kabíne úplne zabudnete. Cadillac navyše zahanbil väčšinu európskej konkurencie, keď dovolil k šesťstupňovému automatu Hydramatic alternatívne objednať šesťstupňový manuál. Ten je, mimochodom, k dispozícii do dnešných čias.

Foto: Cadillac

Aj keď 746 Nm a 550 koní môže mať vyššiu spotrebu spojok ako benzínu, od Američanov sa podobný prístup k superšportovému sedanu neočakával. Keď k tomu pripočítame nahradenie drevených obkladacích panelov karbónom, brzdy Brembo, pneumatiky Michelin Pilot Sport, elektromagnetické tlmiče a športové anatomické sedačky Recaro, zbytok konkurencie môže odísť z bojiska s dlhým nosom a odretým nárazníkom. Keďže v Európe ich nejazdí veľa, na pomery silných sedanov si drží cenu. Pripravte si okolo 35-tisíc eur.

Maserati Quattroporte Sport GT S

Najkrajší a najpôvabnejší supersedan klame telom. Ako mladá mačička sa k vám môže po nociach túliť a plniť každé prianie, až sa napokon ráno zobudíte a na mieste domáceho kina sa na vás bude usmievať usadajúci prach. Quattroporte toho dokáže na ceste viac ako dáva svojim zjavom najavo a ani elektronika si pri neopatrnom zaobchádzaní nemusí poradiť so stádom 440 koní a 490 Nm. K vidlicovému 4,7-litrovému osemvalcu pribudli do partie prepracovaný výfukový systém, nové pružiny, nové tlmiče, nové zavesenie kolies a aby tých noviniek nebolo málo, nové sú aj extrémne silné brzdy Brembo.

Foto: Maserati

Rozsiahle drevené obloženie interiéru nahradil karbón a šesťstupňový automat s možnosťou radenia pádlami pod volantom dostal novú mapu radenia. To sú zásadné zmeny oproti klasickému Quattroporte, ktoré je o pol sekundy pomalšie. GT S zrýchli na stovku za 5,1 sekundy a na autobahne vysmeje najvyššou rýchlosťou 285 km/h všetkých Nemcov, pretože na Apeninskom polostrove sa obmedzovač rýchlosti jednoducho nenosí.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokKórejské BMW radu 5 za 25-tisíc. To je Kia K8
Nasledujúci článokZmena na diaľnici na severe Slovenska, už od zajtra
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.