Nissan 350Z sa pomaly, ale isto stáva klasickým autom. Bohužiaľ, nájsť kúsok, ktorého predchádzajúci majiteľ nebol fanúšikom filmovej série Rýchlo a Zbesilo alebo hernej série Need For Speed, je už takmer nad ľudské sily. Avšak vedeli ste, že jeho charakteristicky znejúci motor VQ35 sa nachádzal aj v omnoho bežnejších autách?

Viete, čo má spoločné športové kupé Nissan 350Z a rodinné MPV Renault Espace? Presne tak. 3,5-litrový atmosférický vidlicový šesťvalec, akokoľvek divne to môže znieť. Samozrejme, v 350Z bol naladený na iný výkon ako v Espace, no stále ide o ten istý motor označený ako VQ35. Avšak pri rodinnom MPV to ani zďaleka nekončí…

Renault Espace

…konkrétne ide o štvrtú generáciu úspešného MPV, ktorá bola vyrábaná dlhých 12 rokov od roku 2002 do roku 2014. Nejde pritom o prvý Espace, ktorý bol poháňaný zaujímavým vidlicovým šesťvalcom. Už druhá generácia ponúkala 2,9-litrovú V6, ktorú si požičal napríklad aj legendárny DeLorean. Kým 350Z produkovalo 221 kW (300 koní), Espace mal s rovnakým motorom priškrtený výkon na 177 kW (241 koní). Stále však viac než dosť.

Renault Laguna Coupe

Espace však nebol jediným Renaultom, ktorý sa mohol vďaka partnerstvu s Nissanom tešiť z motoru VQ35. Pekná, no jazdecky ničím výnimočná Laguna Coupe bola ďalším z nich. Na cestách ich prakticky nie je vidieť, no hodnotu si držia pomerne slušne. Aj Laguna ponúkala rovnaký výkon, ako Espace, teda 177 kW (241 koní) v spojení so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá bola ale podľa dobových recenzií najväčšou Achillovou pätou auta.

Renault Vel Satis

A do tretice Renault, tentokrát luxusný hatchback Vel Satis. Aj v ňom ste si mohli objednať obskúrny 3,5-litrový šesťvalec. Na dnešnú dobu niečo nemysliteľné, však?

Mitsubishi Dignity

Presuňme sa ale do krajiny vychádzajúceho slnka. Aj Mitsubishi si vypožičalo motor z rodiny VQ, a to dokonca nielen raz. Pod kapotou modelu Proudia nájdete napríklad VQ25, ale aj VQ37, ktorý poháňal aj nástupcu 350Z – 370Z. Konkrétne motor VQ35 bol jedinou voľbou pre výnimočný luxusný sedan BHGY51 s prívlastkom Dignity. Ako už asi tušíte, nejde tak úplne o auto vyvinuté značkou Mitsubishi. Ide o prezlečený Nissan Cima, respektíve Infiniti Q51. Samozrejme, na našom trhu by ste ich hľadali márne (s výnimkou Infiniti).

Nissan Murano

Nevinne a obyčajne vyzerajúce SUV, ktoré ale pri bližšom pohľade skrýva 2 nebezpečné koncovky výfukov so zaujímavým priemerom? To je Murano, pod ktorého kapotou bije 3,5-litrová V6, v tomto prípade naladená na 172 kW (234 koní).

Monoposty Dallara

Bonus na koniec. Mysleli ste si, že VQ35 bol vyladený na najvyšší výkon v 350Z? Omyl. Poháňal totiž aj monoposty z talianskej dielne Dallara, konkrétne T05, T08 a T12, a to až do chvíle, kým sa nezmenili regulácie a V6 museli nahradiť V8 motory. V Dallare T05 a T08 bol naladený na 331 kW (425 koní) a v T12 až na 360 kW (490 koní).

Zdroje: carthrottle | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!