Svetoví vládcovia patria medzi tie najstráženejšie osoby sveta. Ich preprava je preto veľkou udalosťou a často je sprevádzaná uzatvorením niekoľkých ulíc pozdĺž plánovanej trasy. Je teda zrejmé, že hlavy štátov nejazdia v obyčajných automobiloch, bežne dostupných pre nás, smrteľníkov. V tomto diele seriálu sa pozrieme na prezidenta najľudnatejšej krajiny sveta: čínsky prezident Si Ťin-pching a Hongqi N501.

Čínska automobilka Hongqi je úzko spätá s čínskym prezidentom už od svojho založenia v roku 1958. Avšak o najnovšej limuzíne čínskeho prezidenta Si Ťin-pchinga – Hongqi N501, je známych len veľmi málo informácií. Limuzína doteraz nebola oficiálne predstavená, neukázala sa ani na autosalóne v Pekingu a nie je možné ju nájsť ani na internetovej stránke čínskej automobilky Hongqi. O čo teda presne ide?

Autá na špionážnych fotografiách vyššie majú vojenské poznávacie značky, čo naznačuje, že N501 je limuzínou, ktorú bude môcť vlastniť výhradne čínska vláda. Úprimne, je to tak trochu škoda, pretože N501 sa z dostupných fotografií javí ako pomerne schopne vyzerajúce auto. No keďže čínska automobilka nevyvíja vlastné platformy, špekuluje sa, na čom je N501 postavená.

Najpravdepodobnejším kandidátom sa zdá byť platforma Audi A6L, teda špeciálna predĺžená verzia ingolstadtskej limuzíny. Táto teória dáva zmysel, keďže automobilka Hongqi patrí do koncernu FAW Group, ktorý vlastní aj čínsku odnož Volkswagenu. V deväťdesiatych rokoch minulého storočia predávala čínska automobilka niekoľko modelov, ktoré boli postavené na platforme Audi 100 generácie C3:

Čo je pod kapotou N501 nejasné. Povesti hovoria, že ide o prepĺňaný vidlicový osemvalec s výkonom približne 402 k, čo zodpovedá motorom ponúkaným japonskou Toyota. Rovnaký motor poháňa aj SUV LS5 (ktoré je mimochodom akousi čínskou odpoveďou na Rolls Royce Cullinan) a má ho dostať aj luxusná retro limuzína L5 (na fotografiách nižšie).

Je však možné, že automobilka Hongqi osadila motor z Toyoty do platformy Audi? Nuž, nemožné to nie je. Rovnako tak aj modely založené na platforme Audi 100 poháňali okrem motorov od Volkswagenu aj tie od Nissanu či Chrysleru.

Predchádzajúcou limuzínou čínskeho prezidenta bolo Hongqi L5. Retro auto, ktoré podľa všetkého stojí na platforme Toyoty Century, pod kapotou ukrýva obrí vidlicový dvanásťvalec od Mercedesu (M120), ktorý okrem iného poháňal aj triedu S generácie W140 s prezývkou mamut. Limuzína sa vyrába od roku 2014 a s cenouvkou 800-tisíc dolárov ide o produkčne najdrahšie auto vyrábané v Číne. Zrejme neprekvapí, že sa ponúka výhradne na čínskom trhu.

Bohužiaľ, žiadne oficiálne fotografie limuzíny čínskeho prezidenta k dispozícii nie sú, a preto sa musíme uspokojiť s týmito, ktoré boli zverejnené na Twitteri: 

Predchádzajúce diely:

Na čom jazdia svetoví vládcovia? Ruský prezident Vladimir Putin a jeho Aurus Senat

Na čom jazdia svetoví vládcovia? Americký prezident Donald Trump a jeho Beštia

Zdroje: twitterstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrehľad automobilových skratiek. Viete, čo znamená RS, WRX STI alebo AMG?
Nasledujúci článokAudi E-Tron GT. Tvrdá konkurencia pre Teslu