Niektoré autá si doteraz držia svoju cenu. Nejde však o cenu v eurách, nakoľko ako „jazdenky“ padli z vrcholu rapídne nadol. Naskytuje sa tu teda možnosť vyzerať lepšie pred známymi ale aj neznámymi.

Niekto si nezakladá na tom, aby každý videl aký majetok vlastní. Niektorí tak nechcú vyčnievať z davu a ukazovať svetu na čo všetko majú. Naopak iní priam po tom bažia a chcú aby všetci videli, že „on na to má“.

Ak patríte k druhému typu ľudí, je pre Vás výhodou to, že za cenu novej Fabie alebo Octavie môžete mať pár rokov staršie ale za to luxusnejšie automobily. Do takých 20 000€ je naozaj veľký výber. Prečo sa však ľudia chcú zbaviť týchto krásavcov za každú cenu aj keď ako nové stáli takmer raz alebo dva krát toľko? Odpoveď je jednoduchá – prevádzkové náklady. Ceny luxusných automobilov niekedy priam až raketovo padajú a tak sa za pár rokov dajú kúpiť „za facku“. Údržba týchto automobilov však ale taká lacná nebýva. Auto vyrábané pre masy sa žiaľ nedá porovnať s tým, čo vyrábajú prémiové automobilky. Hodinové sadzby v autorizovaných servisoch niekedy prevyšujú až tisíce eur. Napríklad také vzduchové tlmiče stoja cez 1 000€ za kus.

K tomu aby ste vlastnili auto pochopiteľne musíte rátať aj s tým, že musíte platiť poistku, ktorá bude o čosi drahšia, keďže to auto máte radi, tak prihodíte aj havarijku, nakoľko ak sa stane nehoda, tak oprava bude o čosi drahšia než na nejakom rumunskom aute (nemyslím tým konkrétne Daciu). Spotreba niekedy nevie klesnúť pod 10 litrov aj keď ste mali predtým auto, ktoré nemalo problém jazdiť za 3,7l / 100km.

Po tomto všetkom na to reálne aspoň trochu „na to musíte mať“. Netreba to však podceňovať– ak ste utiahli chod Octavie, automaticky to neznamená, že utiahnete aj chod BMW radu 7 alebo Mercedesu-Benz S-class. Ak vám však ide o to, aby okolie žilo v tom, že sa máte o čosi lepšie ako oni, s výberom auta ste trafili do čierneho. Keď chcete aby si svet skrz vaše auto myslel, že ste vo svojom živote dosiahli ďalej, ponúkame vám deväť automobilov do 20 000€.

Audi A8 | BMW radu 7 | Mercedes-Benz S-class

Čím iným začať ak nie trojicou nemeckých bývalých vlajkových lodí? BMW radu 7, Audi A8 a Mercedes-Benz S-class sú prvotnými kandidátmi na titul byť bohatým za relatívne málo peňazí. Audi A8 generácie D3 sa dá zohnať aj s mohutnou 6,0-litrovou W12, no osobne by som skôr zvolil jednoduchšiu V8 4,2 FSI. Ak budete mať šťastie, či už u nás, v Česku alebo Nemecku, pekný kus ako tento sa dá zohnať za necelých 19 000€.

Mercedesov triedy S je na predaj podstatne viac. Generácia W221 môže mať podľa niekoho trošku kontroverznejšie krivky ale na porovnanie s W220 vyzerá aj v dnešných časoch pomerne moderne. Osobne by som zvolil verziu S 500. Konkrétne tento s AMG packetom je síce na strope nášho budgetu, no aj tak by stál za zhrešenie.

Trojicu nemeckých bývalých vlajkových lodí uzatvára BMW radu 7 generácie E65. Niektoré kúsky sú smiešne drahé. Túto generáciu niekedy nie je problém zohnať za 10 000€. Relatívne lacno sa dá kúpiť aj nasledujúca generácia F01 s označením 750i. My sa však ale držme staršej generácie. Napríklad 740i s bledohnedým interiérom a takmer až neuveriteľným nájazdom len 22 800km je k dispozícií za 17 500€.

Porsche Cayenne | Porsche 911

Pri nemeckých automobilkách ešte ostaneme. Keď človek vlastní Porsche, tak väčšina si povie, že ten naozaj na to má. Niektoré modely si držia takú cenu, že ňou prevyšujú aj najnovšie modely. Nemôžeme to však tvrdiť o každom. Taký Cayenne prvej generácie aj s faceliftom je toho jasným dôkazom. Tie sú dnes naozaj lacné v porovnaní s tým koľko peňazí za nich ľudia vyhodili v minulosti. Môžete siahnuť po staršej V8 alebo rovno po faceliftovom GTS-ku za 19 950€.

Ak by vám bol Cayenne zbytočne veľký, môžete zvoliť alternatívu v používanej 911. Toto športové kupé akousi legendou začiatku 21.storočia. Ceny sa dokážu pohybovať rôzne. Mne padla do oka táto verzia, na ktorej sa ani veľmi zub času nepodpísal. Veď uznajte sami. Túto 911 996 môžete mať za 19 500€.

Maserati Quattroporte

Medzi smotánku vyvolených určite patrí aj taliansky reprezentant v dresoch Maserati, konkrétne Quattroporte. Aj po rokoch vyzerá stále dobre, no jeho ceny idú drastickým spôsobom stále nižšie a nižšie. Ako daily car by som ho zrejme nevyužíval, no pre účely tohto článku je to adekvátny výber. Osobne ma zaujala táto ponuka priamo od autorizovaného predajcu podobných cenovo orientovaných automobilov. Toto Quattroporte sa ponúka za 19 950€. Samozrejme môžete siahnuť aj po lacnejších alternatívach, no s väčším nájazdom.

Aston Martin DB7 Vantage Volante

Osobne som nečakal, že sa mi podarí nájsť zrovna Aston Martin do 20 000€ a nie to ešte kabriolet. Táto DB7-čka bude mať svoje čaro zrejme stále a lepšieho prirovnania k luxusnému GT-čku hádam ani niet. S cenou 17 500€ poteší na srdci nie jedného autičkára.

Jaguar XK8

Pri britských automobilkách ešte chvíľu ostaneme. Jaguar XK8 sa zmocnil jednej z hlavných úloh vo filme James Bond: Dnes neumieraj. Veľká 4,2-litrová V8 v tomto malom kupéčku však vždy vzbudí rozruch všade kde sa zjaví. Tento konkrétny kus XK8 je na predaj za necelých 19 000€.

Lexus LS600h

Limuzínami sme začínali, tak nimi aj skončíme. Japonská automobilka Lexus má každým svojím modelom čo ponúknuť. Nebola nikdy tak drahá ako trio nemeckých prémiových automobiliek. Ten kto chcel luxus a športovú jazdu, no nechcel veľmi platiť v jednom, siahol po Lexuse. Vrcholom rady LS bolo označenie LS600 alebo ak ste chceli „ekonomickejšiu“ verziu siahli ste po LS460. Daný Lexus LS600 má určite stále čo ponúknuť aj napriek jeho väčšiemu nájazdu kilometrov.S cenovkou necelých 20 000€ je adekvátnym zástupcom tejto automobilky v rebríčku.